رئیس پلیس آگاهی ناجا : مجرمین در حال جذب نیرو هستند

خبرگزاری آریا – سردار سید حسن بتولی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا ۹۰ افزایش انواع جرایم را داشته ایم گفت : مجرمین در حال جذب نیرو هستند .
به گزارش خبرنگار انتظامی آریا ، سردار سید حسن بتولی در اولین همایش آموزشی انتظامی دستگاه های انتظامی امنیت تولید جمعیت و نیروی انتظامی مسئول حفظ و توسعه امنیت عمومی و اجتماعی است گفت : در حال حاضر وضعیت امنیت به طور کلی خوب است اما مطلوب ما نیست.
بتولی با بیان این که حجم جرایم روزافزون است و در عین حال تعداد نیروی پلیس کم است اظهار داشت : پلیس مجبور است به صورت متراکم عمل کند در نتیجه فشار کار پلیس و قوه قضاییه بالا می رود ؛ هم اکنون ۱۳ میلیون پرونده جاری در قوه قضاییه وجود دارد و هر ساله چهار میلیون پرونده به آن اضافه می شود این در حالی است که ما تنها ۷ هزار قاضی داریم .
وی با اشاره به این که سالانه ۶۰ درصد از افرادی که وارد زندان می شوند فاقد سابقه کیفری هستند تصریح کرد : این آمار نشان می دهد بستر های اجتماعی باعث به وجود آمدن جرایم می شوند و در واقع مجرمین در حال جذب نیرو هستند .
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فرایند طولانی رسیدگی به پرونده ها و جرایم در قوه قضاییه و دادرسی باعث کم شدن اعتماد جامعه می شود عنوان داشت : براساس تقسیم بندی جامعه به سه گروه سالم ، در معرض آسیب و مجرمین باید مواظب باشیم جامعه بزه کار رشد نیابد که در این صورت جامعه سالم در برابر جامعه مملو از تبهکاران و مجرمین عقب نشینی خواهد کرد .
بتولی در پایان با اشاره به اینکه سالانه ۱۷ الی ۲۰ هزار پرونده کلاهبرداری شامل ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار قربانی گزارش می شود اظهار داشت : نیروی انتظامی باید در کنار حفظ امنیت به بررسی علت ها و مرتفع کردن دلایل آن بپردازد و این دستاورد ها را در اختیار مراکز علمی نیز قرار دهد .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.