رئیس پلیس فتا استان البرز خبر داد: دستگیری کلاهبردار شبکه های ماهواره‌ای

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۴:۴۶:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  سرهنگ مهدی کاکوان گفت: فردی که با ارائه تبلیغات گسترده در ماهواره و فضای مجازی به دنبال کلاهبرداری از مردم با روش قرعه‌کشی بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، سرهنگ مهدی کاکوان گفت:  در پی‌ رصد  فضای مجازی برای کاهش تخلفات و جرائم، شرکتی که اقدام به تبلیغات وسیع و سودجویانه در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای کرده بود شناسایی شد.
وی ادامه داد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد این شرکت در خصوص نظرسنجی و طرح  سوال فعالیت داشته که پس از اخذ نظرات مردمی و شماره‌های متقاضیان با دادن پیامک به آنها اعلام می‌کرد که فرد در نظرسنجی برنده شده‌ است و جوایز ارزنده‌ در قبال واریز مبلغی جنس مورد نظر به وی تحویل داده‌ خواهد شد. از آنجایی که این نوع معامله بر اساس قوانین جاری کشور حرکتی مجرمانه است لذا در تحقیقات فنی انجام گرفته  توسط کارشناسان نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی اظهار داشت: یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری انجام تبلیغات در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای به بهانه شرکت در قرعه‌کشی است. شرکت‌های ارائه دهنده تبلیغات با این عنوان که افراد برنده جوایزی شده‌‌اند آنها را مجبور به  پرداخت مبالغی بابت هزینه ارسال یا مالیات  جوایز می‌کنند این در شرایطی است که پس از پرداخت وجه توسط افراد یا هیچ کالایی به آنها نخواهد رسید و یا اینکه کالایی بی‌کیفیت نصیب آنان خواهد شد.
کاکوان خاطر نشان کرد: در برخی مواقع هدف کلاهبرداران در این شیوه دستیابی به اطلاعات بانکی افراد از طریق صفحات اینترنتی فیشینگ است لذا پلیس با هرگونه اقدام مجرمانه در این زمینه برخورد قاطع خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۶۴۶۴۸۹۷۷


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین حبیبی:

    از رئیس پلیس فتا خواهش میکنم شخصی به نام طیبه رضایی را دستگیر کنند این شخص سر من کلاه گذاشته ایشون با شماره ۰۹۱۰۰۲۰۵۴۱۷ به شماره من اس ام اس داد و گفت برنده ۴ تا جایزه شدم و تا ۱۰ دقیقه دیگه باید بزنگم تا جایزه به من تعلق بگیرد من هم از روی سادگیم و نادانیم این کار رو کردم و زنگ زدم که خانومی گوشیو گرفت و گفت برنده ۴ جایزه شدم و اگر تا ساعت ۱۲ ظهر کارت به کارت کنم به این شماره کارت۶۰۳۷۶۹۱۷۶۸۵۱۱۰۴۰ بانک صادرات به نام طیبه رضایی یک جایزه دیگه برنده میشوم که من با سادگی کامل این کار رو کردم و ریختم طرف گفت اصل فیش پرداختی و کپی شناسنامه و کارت ملی و ۶۰۰۰ تومان را داخل پاکت نامه بگذار و به تهران صندوق پستی ۱۶۷۶۵-۳۶۶۶ ارسال کن من هم این کار رو کردم وفردایش از کانال خاطره دیدم طرف کلاهبرداره و ملیارد ها تومان به جیب زده میخواستم شماره حساب طرفو مسدود کنید و طرفو دستگیر کنید و پول هایی که به جیب زده به صاحبانش برگردانید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.