رئیس سازمان محیط زیست: وضع دریاچه ارومیه وخیم است

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دریاچه ارومیه متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد، گفت: از مردم برای احیای دریاچه کمک می‌خواهیم‌.

رئیس سازمان محیط زیست: وضع دریاچه ارومیه وخیم است

به گزارش ممتاز نیوز، علی سلاجقه ‌در جریان سفر یک روزه به ارومیه در جلسه بررسی وضعیت زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه‌ با اشاره به وضعیت دریاچه اظهار کرد: مسئله این دریاچه یک‌ موضوع بین‌المللی است ولی متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه مباحث سخت‌افزاری در راستای احیای دریاچه ارومیه به اتمام رسیده است، افزود: به فاز نرم‌‌افزاری رسیده‌ایم و باید به سمت طرح الگوی کشت پیشرفته در حوضه دریاچه پیش رفت.

سلاجقه با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز گفت: امیدواریم در پاییز با بارش خوب، وضعیت دریاچه ارومیه تغییر کند البته مدیریت آب‌های بارشی و موجود یکی از اولویت‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست‌ با درخواست از مردم در جهت همکاری برای احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به تزریق اعتبارات و گرفتن حق آبه دریاچه ارومیه نیاز است تا مردم حوضه آبریز نیز همکاری خوبی داشته باشند.

سلاجقه در بخش دیگری در خصوص وضعیت گونه‌های جانوری پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: از نگهداری و احیای گونه‌های مختلف حیات وحش در معرض انقراض حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم تا حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه در خطر انقراض باقی بماند.

سلاجقه ادامه داد: ۲۴ پرنده میش مرغ در پارک ملی دریاچه ارومیه درحال زیست در معرض خطر هستند و در صورت بروز بیماری احتمال انقراض این نوع پرنده خاص نیز وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: محیط زیست در راستای حفظ و نگهداری و احیای این نوع پرنده باید کوشا باشد و از این اتفاق به صورت هوشمندانه جلوگیری کند و البته مردم‌ منطقه نیز همراه محیط بانان هستند.

بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه، بازدید از سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی، بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده، بازدید از کانال انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و شرکت در جلسه کارگروه استانی نجات ارومیه بخشی از برنامه‌های سفر یک روزه سلاجقه به آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام/


استانی
آذربایجان‌غربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.