رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش: قراردادی با همراه اول نداریم/توزیع سیم‌کارت دانش متوقف شد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش: قراردادی با همراه اول نداریم/توزیع سیم‌کارت دانش متوقف شد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از توقف توزیع سیم‌کارت دانش در مدارس خبر داد و گفت: این وزارتخانه با همراه اول هیچ قراردادی ندارد.
علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص اخباری مبنی بر وجود قرارداد با شرکت همراه اول برای توزیع سیم‌کارت در مدارس، اظهار داشت: این وزارتخانه هیچ قراردادی با شرکت همراه اول ندارد و در تفاهم‌نامه توزیع سی‌دی قرآنی، هیچ نامی از همراه اول برده نشده است. 

وی ادامه داد: ماجرا از این قرار است که چند ماه پیش شرکت سروش مهر به معاونت پرورشی آموزش و پرورش مراجعه کرده و خواستار توزیع سی‌دی به صورت رایگان در مدارس با هدف ترویج فرهنگ قرآنی شده است.

فرهادی افزود: معاونت پرورشی آموزش و پرورش پس از بررسی سی‌دی موردنظر و با توجه به اینکه این سی‌دی را برای دانش‌آموزان مفید تشخیص داد، با توزیع آن در مدارس موافقت کرد.

وی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه امضاء شده با شرکت سروش مهر، هیچ اشاره‌ای به شرکت همراه اول نشده است، اضافه کرد: شرکت موردنظر تنها خواستار توزیع سی‌دی بوده و به آموزش و پرورش اعلام کرد که هیچ هزینه‌ای نیز برای توزیع سی‌دی نمی‌خواهد.

* به هیچ اپراتوری اجازه توزیع سیم‌کارت در مدارس را نمی‌دهیم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در زمان توزیع سی‌دی در مدارس متوجه شدیم که در بسته سی‌دی یک فرم وجود دارد و از دانش‌آموزان خواسته شده است تا با ارائه این فرم به دفاتر همراه اول، سیم‌کارت رایگان دریافت کنند که به محض اطلاع، از توزیع فرم سیم کارت و هر آنچه که به همراه اول متعلق بود، خودداری کردیم و این فرم‌ها در حراست و معاونت پرورشی آموزش و پرورش دپو شده است.

وی گفت: ما اجازه توزیع سیم‌کارت یا فرم آن را به هیچ عنوان به شرکت همراه اول و یا هر اپراتور دیگر نخواهیم داد و این موضوع را به شرکت همراه اول اعلام کردیم و هیچ قراری در این خصوص نبوده است.

فرهادی افزود: تأکید وزیر آموزش و پرورش بر عدم توزیع سیم‌کارت در مدارس است و ما نیز با چنین موضوعی برخورد خواهیم کرد چرا که آموزش و پرورش مدعیست که دانش‌آموز نباید تلفن همراه با خود به مدرسه بیاورد پس چگونه ممکن است اجازه توزیع آن را در مدارس بدهد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش‌ تأکید کرد: ما هیچ قراردادی با همراه اول نداریم و اگر آنها ادعا دارند که قراردادی با وزارت آموزش و پرورش امضاء کرده‌اند، آن را ارائه دهند.

وی ادامه داد: توزیع فرم سیم‌کارت تنها در دو مدرسه انجام شده بود که آموزش و پرورش به محض اطلاع، از دانش‌آموزان فرم‌ها و سیم‌کارت‌ها را پس گرفته است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی ||

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.