رابطه چاقی و ناشنوایی

۲۸خردادماه،

تحقیقات تازه در آمریکا نشان داد نوجوانانی که چاق می باشند در مقایسه با نوجوانانی که وزن طبیعی دارند با خطر بیشتر ناشنوایی مواجه می‌شوند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، محققان آمریکایی دریافتند که نوجوانانی که چاق می باشند نسبت به نوجوانانی که وزن طبیعی دارند، احتمال اینکه شنوایی خود را از دست بدهند، بسیار است.

دکتر «آنیل لالوانی» استاد دانشگاه محقق اصلی تحقیقات گروه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: بر اساس این تحقیقات، چاقی در نوجوانان با کم شنوایی یا با محدوده فرکانسی که توسط انسان شنیده می‌شود، ارتباط دارد.

دکتر لالوانی گفت: از دست دادن حس شنوایی به سلول‌های مویی داخل گوش آسیب وارد می‌کند.

این تحقیقات که در «لارینگوسکوپ» انتشار یافته است، نشان داد که بالاترین نرخ برای از دست دادن شنوایی ۱۵٫۱۶ درصد نوجوانان چاق در مقایسه با ۷٫۸۹ درصد نوجوانان که چاق نیستند، می‌باشد.

افراد مبتلا به کاهش شنوایی فرکانس پایین نمی‌توانند صداهایی با فرکانس ۲ هزار هرتز و پایین‌تر را بشنوند و این اشخاص همیشه صداهای در فرکانس‌های بالاتر را می‌شنوند.

امواج صوتی در محدوده شنوایی گوش انسان از ۲۰ تا ۲۰هزار هرتز است.

لالوانی گفت: اغلب این اشخاص همیشه می‌توانند گفتار انسانی را به خوبی درک کنند اما ممکن است از نظر  شنیدن در مکان‌های پر سر و صدا مشکل داشته باشند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.