چاقی سبب افت شنوایی می‌شود

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد چاق بودن به خصوص افزایش چربی‌ شکمی در بروز اختلالات شنوایی نقش دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی اطلاعات بیش از ۶۸ هزار زن شرکت‌کننده در مطالعه سلامت پرستاران هاروارد ارزیابی شد. همچنین از این اشخاص درخواست شد در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۹ میلادی هر دو سال یک بار به پرسش‌های مطرح شده در مورد وضعیت سلامت و عادات روزانه‌شان به دقت پاسخ دهند. در سال ۲۰۰۹ میلادی از آنان در مورد قدرت شنوایی‌شان نیز پرسش‌هایی مطرح شد.

به گفته پزشکان در طول انجام این مطالعه از میان هر شش زن یک نفر به عارضه افت شنوایی و یا ناشنوایی مبتلا شده بود. همچنین در اشخاصی که شاخص توده بدنی یا اندازه دور کمر بیشتر بود خطر بروز مشکلات شنوایی نیز افزایش پیدا می‌کرد.

همچنین در این بررسی مشخص شد فعالیت‌ بدنی می‌تواند رابطه بین چاقی و افت شنوایی را تغییر دهد. بررسی‌ها نشان داد زنانی که در هفته چهار ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌کردند نسبت به زنانی که کمتر از یک ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کردند ۱۵ درصد کمتر در معرض افت شنوایی بودند.

به گفته پزشکان هنوز مشخص نیست که چرا چاقی و افت شنوایی به یکدیگر مرتبط می باشند.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، «شارون کورهان» از بیمارستان زنان بوستون نیز گفت: گوش به لحاظ متابولیسمی فعالیت بالایی دارد بنابراین به میزان خون کافی نیاز دارد. در اشخاص چاق جریان خون به سبب باریک شدن رگ‌ها به کندی حرکت می‌کند و می‌تواند جریان خون وارده به حلزون گوش را دچار اختلال کند و از این طریق به شنوایی آسیب بزند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.