راههای مبارزه با استرس

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

ممتاز نیوز : سال‌هاست که همه ما​ با واژه استرس آشناییم و آن را بخوبی درک کرده‌ایم. در واقع مردم این دوره چنان به استرس عادت کرده‌اند و هر روز با آن درگیر هستند که کمتر پیش می‌آید فردی اصلاً استرس نداشته باشد؛ به همین دلیل می‌گویند در این دوران استرس یکی از مشکلات مهم زندگی انسان‌هاست که محققان و متخصصان نیز در پی یافتن راه‌حلی برای آن هستند؛ اما آیا واقعاً راهی برای این مشکل پیدا شده است؟ آیا می‌توان با استرس‌های ریز و درشت این دوره مقابله کرد و زندگی آرام‌تری ​ فراهم کرد؟

البته نکته مهم این است که استرس امروزه نه‌تنها همه بزرگسالان را در محیط‌های کاری درگیر خود کرده، بلکه کودکان، نوجوانان و سالمندان را هم تنها نگذاشته است. شاید تا چند سال پیش عجیب بود اگر کودکی می‌گفت نگران است و دلش شور می‌زند، ولی این روزها بارها می‌توان چنین جملاتی را از زبان کودکان شنید؛ بچه‌هایی که نگران موضوعات مختلف هستند.به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ طبق نتایج بررسی‌های موسسه استرس آمریکا، مشخص شده است این مشکل عامل ۷۵ تا ۹۰ درصد مراجعات مردم به پزشکان بوده و همچنین ۶۰ تا ۸۰ درصد تصادفات شغلی نیز ناشی از استرس است.اما اگر شما هم واقعاً می‌خواهید از استرس نجات پیدا کرده و زندگی آرام‌تری را تجربه کنید، بهتر است این شیوه‌ها را که متخصصان توصیه می‌کنند، بشناسید​ شاید یک روز بتواند به شما هم کمک کند:

ـ‌ از همه کارهایی که انجام می‌دهید، لذت ببرید و با عشق و اشتیاق مشغول انجام کارهایتان شوید. مطمئن باشید اگر حس خوبی داشته باشید، استرس‌تان هم کمتر شده و خیلی اذیت نخواهید شد.

ـ فهرستی از عواملی که موجب استرس شما می‌شود، تهیه کنید تا بدانید چه مواقعی و به چه دلایلی احساس نگرانی و اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنید. پس از این‌که تمام عوامل را به درستی شناختید، باید آن موارد را به حداقل برسانید تا استرس کمتری داشته باشید.

ـ سعی نکنید اطرافیان را از خودتان راضی نگه دارید. مطمئن باشید این کار نه‌تنها بسیار سخت است​ که حتی در مواردی می‌تواند غیرممکن هم باشد بنابراین بهتر است کارتان را به درستی انجام دهید و خیلی به نظر دیگران اهمیت ندهید.

ـ خوب است گاهی با خودتان خلوت کرده و کارهایتان را در تنهایی بررسی کنید؛ مطمئن باشید این کار نه‌تنها بد نیست، بلکه به شما کمک می‌کند شرایط بهتری داشته و زندگی شادتری را تجربه کنید.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۴ مرداد   مشاهده : ۵   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – روانشناسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.