راهکارهای اقتصاد مقاومتی در فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد بررسی شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

نمایندگانی از تشکل‌های علمی، صنفی و تجاری عصر سه‌شنبه با حضور در فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس به آسیب‌شناسی مشکلاتشان و بیان راهکارهایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی پرداختند.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیاس نادران در این جلسه تصریح نمود: باید همه تلاش نمایند تا موانع از سر راه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های تولیدی و توزیعی برداشته شود و گردش کالا در کشور با کمترین بها انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: تحریم‌ها به ویژه در حوزه مالی و تجاری فعالیت‌های اقتصادی را بیش از قبل محدود نموده است. راهبرد مقام معظم رهبری در طرح اقتصاد مقاومتی بر این اساس استوار است که همان‌گونه که در جنگ تحمیلی برابر تهاجمات دشمن مقاومت شد، با اجرای اقتصاد مقاومتی، زمینه مقاومت در برابر ناملایمات اقتصادی به وجود آید.

وی گفت: از تشکل‌های مردم‌نهاد انتظار داریم که حلقه واسط بین مردم و حاکمیت باشند تا سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به صورت کامل و صحیح اجرا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در سایر کشورها بین سیاست‌های کلی و خصوصی‌سازی تفاوت وجود دارد اما موضوع توزیع درآمدها به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در پایان، نگاه دولت و مجلس به اقتصاد مقاومتی را ناقص توصیف نمود.

در ابتدای این جلسه، نمایندگان تشکل‌های صنفی مشکلات و محدودیت‌هایشان را مطرح و راهکارهای اجرای درست اقتصاد مقاومتی را بیان نمودند.

روسای صنوف نیز در خواست نمودند که فضای بخش خصوصی مشورتی شود تا تشکل‌های صنفی به جایگاه قانونی‌شان دست یابند و بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی حضوری پررنگ‌تر پیدا کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.