راه‌اندازی آزمایشگاه DNA پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان به زودی

۲۹ آبان ،

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر نبود آزمایشگاه DNA در پزشکی قانونی استان مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است که به منظور رفع این مشکلات آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان به زودی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر عبدی در جلسه مشترک پزشکی قانونی با اداره ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون ساخت فضای فیزیکی آزمایشگاه DNA اعم از سکوبندی، سیستم تهویه و زیر ساخت‌ها و غیره به اتمام رسیده و تجهیزات آزمایشگاهی مربوطه نیز خریداری شده است.

وی موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این استان در همسایگی چند کشور و همچنین آمار بالای مشکوک التابعین، سکونت اتباع خارجی، ارتباطات فامیلی و قومی ساکنان دو سوی مرز، نداشتن شناسنامه توسط بعضی اشخاص روستایی و عشایری و تشخیص رابطه خویشاوندی و از همه مهمتر اثبات هویت اتباع بیگانه از ایرانی، نیاز به استقرار آزمایشگاه DNA را برای پزشکی قانونی استان دو چندان کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بیان کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه می تواند به سبب دقت بسیار بالا و ارزش فراوان در تعیین رابطه ژنتیک بین اشخاص موثر و راهگشا باشد.

در پایان «زاهدی‌نیا» مدیر کل ثبت احوال استان و هیات همراه ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل کاری و نحوه ثبت آمار متوفیات از آزمایشگاه آماده افتتاح DNA این اداره کل بازدید کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.