راه اندازی ادارات کل ارتباطات در تمام استانها تا پایان تابستان

به گزارش خبرنگار مهر، تا کنون اداره کل ارتباطات در ۱۵ استان کشور به بهره برداری رسیده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مابقی این ادارات تا پایان تابستان جاری به بهره برداری خواهد رسید.

استان های البرز، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اصفهان، فارس، قزوین، خوزستان، یزد، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، همدان، اردبیل، زنجان و اراک از جمله استان هایی هستند که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در آنها به بهره برداری رسیده است.

 

تمرکز در تصمیم‌گیری و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ICT بین کلیه واحدهای تابعه استانی از جمله اهداف ایجاد و بهره برداری اداره های کل ارتباطات در استان ها محسوب می شود؛ از سوی دیگر، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که برای این حوزه در چشم انداز ۲۰ ساله کشور و برنامه پنجم توسعه از جمله ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده، به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش مهر، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به عنوان نماینده عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها، اهداف و سیاست‌های این وزارت در استان و با هماهنگی مستقیم با استانداران فعالیت می‌کند و توسعه زیرساخت‌ها و نظارت بر ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها و اداره‌های کل زیرمجموعه وزارت ارتباطات و ایجاد هماهنگی بین این دستگاه‌ها، از وظایف این اداره کل است.


حمایت از حقوق استفاده‌کنندگان از خدمات و توسعه خدمات‌رسانی به مردم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، هماهنگی به منظور رفع مشکلات احتمالی به‌وجود آمده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نظارت و کنترل بر عملکرد شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از دیگر وظایف این اداره کل به شمار می‌آید.


گروه فناوری اطلاعات، اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی، بازرسی و نظارت بر برنامه‌های فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت و امور پشتیبانی از جمله بخش‌های درنظر گرفته شده در این اداره‌های کل هستند که به وظایف محوله خواهند پرداخت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.