راه اندازی اولین باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

نخستین باشگاه گردشگری علمی -فرهنگی دانشجویان iبه منظور iبهره مندی دانشجویان گردشگر و میراث بان از خدمات و تسهیلات مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته iبه جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.

عباس نامجو رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: اطلاع رسانی حرفه ای و ارائه خدمات گردشگری iبه دانشجویان، آسان سازی مسافرت را iبه دنبال خواهد داشت و در پی آن توسعه گردشگری داخلی و بین المللی و همچنین افزایش علم گردشگری را سبب خواهد شد. برای رسیدن iبه این مهم نیاز iبه فراهم آوردن فضایی است منسجم که قشر تحصیلکرده بتواند از آن طریق iبه رفع نیازها و خواسته های خود در زمینه های مختلف مسافرت و خدمات گردشگری، علم گردشگری، طرح های مطالعاتی و پژوهشی و … بپردازد.  
نامجو اضافه نمود: این باشگاه با مطالعه و تمرکز بر نیازهای جامعه دانشگاهی، توانسته شرایطی را بوجود آورد تا این گروه iبه راحتی از خدمات و برنامه های علمی-فرهنگی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران برخوردار شوند.

وی افزود: در چنین فضایی امکان انتخاب و ارائه خدمات متنوع گردشگری فراهم است و “باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران” بخوبی نیاز iبه ایجاد چنین فضایی را احساس نموده و مکانی تخصصی را iبه وجود آورده که در آن دانشجویان سراسر کشور بتوانند از برنامه ها، تورها، همایش ها، جشنواره ها، طرح های علمی-پژوهشی و دوره های آموزشی این مرکز iبهره مند گردند.

رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، همچنین، آشناسازی دانشجویان با مواریث تمدن ایران اسلامی در قالب بازدید از میراث های طبیعی، تاریخی، باستانی، فرهنگی، تقویت روحیه خود باوری و تأکید بر هویت ایرانی- اسلامی iبه منظور آشنایی با طرح ها و پروژه های بزرگ ملی، افزایش علم گردشگری، دسترسی آسان iبه بانک اطلاعاتی خدمات متنوع باشگاه، تشویق دانشجویان iبه استفاده از امکانات گردشگری در فصول مختلف سال را از مهم ترین اهداف راه اندازی این باشگاه برشمرد.

وی در پایان iبه بعضی از خدمات “مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران” اشاره نمود که مهم ترین آنها عبارتند از: برگزاری دوره های متوالی همایش ملی خلیج فارس، طرح ملی ایران مرزپرگهر و بازدید دانشجویان از مقاصد فرهنگی و پروژه های صنعتی کشور، تورهای مختلف دوچرخه سواری، کوهنوردی، طبیعت گردی، سلامت و تورهای ویژه تهران گردی، طرح های مطالعاتی و دوره های آموزشی تخصصی، چاپ نشریات علمی-پژوهشی، جشنواره عکس و فیلم دانشجویی است.

لازم iبه ذکر است همه دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه های ایران می توانند با عضویت در این باشگاه از برنامه ها، خدمات و اردوهای این مرکز که از طریق پایگاه اینترنتی www.istta.ir iبه اطلاع دانشجویان عضو می رسد، iبهره مند شوند./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.