رحیمی: ایران به پیشرفت جهان اسلام می اندیشد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ‘محمدرضا رحیمی’ عصر روز شنبه در دیدار خداحافظی و اتمام دوره ماموریت ‘محمد الصابری’ سفیر تونس در ایران، اظهار داشت: تونس در میان کشورهای عربی از لحاظ فرهنگ و تمدن کشوری برجسته و ممتاز است و نقش مهم و موثری در منطقه و شمال آفریقا ایفا می کند.

معاون اول رییس جمهوری ماموریت سفیر تونس را موفقیت آمیز و مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این مدت وزرای امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت ایران به تونس سفر کرده و کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور نیز تشکیل شد که این مقدمه خوبی برای ارتقاء روابط ایران و تونس خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از روی ترس و اجبار با کشورهای سلطه گر در تحریم ملت ایران هماهنگ شده اند، خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران با اعمال این تحریم ها در حقیقت به مشکلات خودشان می افزایند و روز به روز از درون سست تر و ضعیف تر می شوند اما این موضوع را پنهان می کنند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه کشتیرانی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک را از جمله ظرفیت های همکاری میان دو کشور برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ارتقاء سطح روابط و گسترش مناسبات با تونس استقبال می کند.

‘محمد الصابری’ سفیر تونس در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: تردیدی وجود ندارد که ملت ایران همانند سه دهه گذشته از تحریم ها عبور کرده و سربلند و پیروز از این مرحله نیز خواهد گذشت.

وی با ابراز رضایت و خرسندی از ماموریت خود در ایران، تاکید کرد: در هر مقامی که باشم در جهت منافع دو کشور و گسترش روابط تهران – تونس تلاش خواهم کرد.

سیام**۹۱۰۳** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۶۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.