رحیمی با رییس جمهوری ترکیه دیدار کرد

به گزارش ایرنا، دیدار رحیمی و عبدالله گل پشت درهای بسته برگزار شد.

در این دیدار ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه، ˈجودت یلمازˈ وزیر توسعه و نماینده نخست وزیر ترکیه در پیگیری مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو تن از نمایندگان مجلس و بهمنی رییس بانک مرکزی و ˈبهمن حسین پورˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز حضور داشتند.

رحیمی روز گذشته در حالی که وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و ترابری و دادگستری، نمایندگان مجلس، رییس بانک مرکزی و شماری از مسوولان بلندپایه نهادهای دولتی وی را همراهی می کردند، وارد آنکارا شد و در محل نخست وزیری ترکیه مورد استقبال رسمی و گرم اردوغان قرار گرفت.

رحیمی دیروز بطور جداگانه با ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه و اردوغان دیدار کرد و سپس مذاکرات رسمی وزرا و مقامات بلندپایه دوکشور به ریاست رحیمی و نخست وزیر ترکیه انجام شد.

اردوغان و رحیمی دیشب به دنبال پایان مذاکرات خود در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک بر اراده سیاسی قوی دوکشور در جهت توسعه و تحکیم هرچه بیشتر مناسبات ایران و ترکیه تاکید کردند.

نخست وزیر ترکیه دیشب ضیافت شامی به افتخار رحیمی در نهاد نخست وزیری ترکیه ترتیب داد.

رحیمی امروز قرار است به دنبال دیدار با عبدالله گل، آنکارا را به قصد تهران ترک کند.

در این سفر و در دیدار هیات های رسمی دوکشور به ریاست رحیمی و اردوغان، آخرین تحولات در فرایند مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه در بالاترین سطح بین مقامات دوکشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای تسریع در رفع موانع و بستر سازی بیشتر برای توسعه مناسبات اتخاذ شد.

آخرین سفر رحیمی به ترکیه مهر ماه سال ۸۹ به استانبول بوده است که طی آن مذاکراتی در خصوص فرایند مناسبات اقتصادی و تجاری بین مقامات بلندپایه دوکشور انجام شد.

خاورم**۲۰۱۱**۲۳۰**۵۹۸۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.