رخداد نادر قرن در آسمان/ اسکن های رنگین کمانی از مغز انسان

تصاویری از هتل شناور خورشیدی

یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند .

میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح “استراحتگاه شناور خورشیدی” خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.

ابداع چرخ سبز برای پرورش باغچه کوچک آپارتمانی

یک شرکت طراحی ایتالیایی با الهام گرفتن از ایده قدیمی ناسا مبنی بر پرورش گیاهان در یک چرخ دوار، اقدام به طراحی یک چرخ سبز کرده تا افرادی که در آپارتمان هایی با فضای کوچک و کم نور زندگی می‌کنند، بتوانند از پرورش گیاهان لذت ببرند.

چندین دهه پس از آن شرکت طراحی ایتالیایی ” DesignLibero ” از این مفهوم استفاده کرده و با الهام از آن دستگاهی برای کاربران خانگی با عنوان چرخ سبز ” The Green Wheel ” طراحی کرده است. این سیستم دربرگیرنده لایه خارجی غیر چرخان و یک حلقه دوار داخلی است که توسط یک موتور حرکت می کند و هر ساعت یک دور کامل می چرخد. انواع مختلف گیاهان و سبزیجات را می توان داخل این حلقه کاشت. رشد و نمو گیاهان در وسیله تهیه شده از الیاف نارگیل صورت می گیرد که مانند گلدان، سوراخ دار است. در واقع گلدانهای کوچک سوراخ دار در داخل حلقه قرار داده شده است.

گذر زهره از مقابل خورشید

بسیاری از ستاره شناسان و افرادی که به علم نجوم علاقمند هستند شب گذشته در کنار هم جمع شده و یکی از نادرترین منظره های نجومی یعنی گذر زهره از مقابل خورشید را مشاهده کردند.

از آمریکا تا کره جنوبی، مردم در نقاط بسیاری از جهان شب گذشته توجه خود را آسمان معطوف کرده تا عبور این سیاره زهره را از مقابل خورشید و هم راستا شدن زمین، خورشید و زهره را مشاهده کنند، عبوری که تا پیش از ۱۰۵ سال آینده تکرار نمی شود.

گذر زهره با فاصله های هشت ساله در دوره های یک قرنی اتفاق می افتند. به طوریکه این سیاره هر ۱۲۳ سال، ۸ سال و ۱۲۵ سال از مقابل خورشید عبور می کند و بار دیگر این چرخه تکرار می شود. در طول این گذر سیاره زهره شبیه یک نقطه سیاه کوچک بود که از آن سمت خورشید که روز به زمین است، عبور می کند.

تصاویر ماکرو از زندگی حشرات

مورچه ای روی یک سنگریزه نشسته و قلمرو خود را نظارت می کند و قطره آبی که روی سطح آب می‎چکد، تصاویری از زندگی حشرات چند میلیمتری هستند که لنز دوربین ” لی پی لینگ” به روش عکاسی ماکرو ثبت کرده است.

لی پی لینگ از مالزی این تصاویر روشن و رنگی را در باغ شخصی خود در مالزی گرفته است. عکاسی ماکرو یا تصویربرداری ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک، بطور معمول از سوژه‌های کوچک است.


به طور کلاسیک سوژه موجود در یک تصویرماکرو بزرگ‌تر از اندازه آن در طبیعت بر روی نگاتیو بوده است. به هر شکل امروزه تصویربرداری ماکرو، تهیه تصویر از سوژه در ابعاد بزرگتر و واضح‌تر از آن چیزی است که در حیات دیده می‌شود.

امروزه لنزهای تله و ذره‌بینی، امکان عکاسی از هر عنصر کوچکی را حتی در دوربین‌های خانگی فراهم کرده است اما عکاسان حرفه‌ای در این شاخه، با آگاهی از فن، ابزار مناسب و نورپردازی‌های دقیق عکس‌های خیره کننده‌ای را تهیه می‌کنند.

گهواره ای حبابی برای خواب راحت نوزادان

گهواره حبابی شکل و شفافی که نوزاد را تا پنج ماهگی به سادگی به خوابی عمیق فرو برده و از ویژگهای ضدحساسیت، باکتریایی و قارچی برخوردار است، می‌تواند پایانی برای نگرانی والدین مضطربی باشد که بتازگی صاحب فرزند شده‌اند.

 

تاکنون محصولات بیشماری در بازار به وجود آمده و این وعده را به والدین داده تا به این خواب راحت و استراحت چند دقیقه ای دست یابند، به زودی یک دستگاه دیگر به این محصولات افزوده می شود؛ تختخواب کاسه ای شکل که خواب را با تکانهای آرام برای نوزاد به همراه می آورد. این تختخواب شفاف می تواند به هر جهتی تا ۱۷ درجه حرکت کند اما هربار به علت وزن ۱۵ کیلویی مرکز کاسه به جایگاه خود باز می گردد.

تشک این تخت خواب دربرگیرنده یک لایه پوسته گندم است که گفته می شود به علت ماهیت آنتی باکتریال، ضد حساسیت و ضد قارچ آن برای نوزاد ایده آل است. این تشک دارای لایه های محافظ و در مقابل ضربه و بو نیز مقاوم است گفته می شود که این احساس را در نوزاد فراهم می کند که گویی روی یک ابر خوابیده است.

تصویری تکان دهنده از تأثیر نور آفتاب روی صورت یک راننده بازنشسته

تصویر منتشر شده در هفته ای که گذشت در مجله پزشکی نیوانگلند نشان دهنده بیماری است که متخصصان بیماری های پوستی از آن با عنوان پیری ناشی از نور آفتاب یاد می‌کنند و حکایتگر صدماتی است که یک طرف صورت این راننده بازنشسته کامیون در نتیجه برخورد نور آفتاب متحمل شده است.

جنیفر گوردن متخصص بیماریهای پوستی دانشگاه نورث وسترن که مورد این راننده کامیون بازنشسته ۶۹ ساله را گزارش کرده است، گفت: وی قسمت اعظم زندگی خود را به عنوان راننده کامیون فعالیت کرده و هرگز از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده است، ما اعتقاد داریم که قرارگیری یک سمت صورت این مرد در مقابل نور آفتاب موجب ایجاد این صدمه شده است.  این نور موجب می شود که شما تأثیر پیر شدن را روی صورت مشاهده کنید، چروکها روی صورت ظاهر می شوند و این صدمات به خوبی روی پوست قابل مشاهده می شود.

اشعه ماوراء بنفش A که از نور خورشید ساطع می شوند به سادگی می تواند از شیشه پنجره و حتی لباس های سبک عبور کند. این اشعه ها می تواند صدمات عمیقی روی پوست ایجاد کنند و بافتهایی را چون کلاژن و الاستین از بین ببرد.

نخستین تصاویر از نقشه سه بعدی مغز

دانشمندان دانشگاه هاروارد روشهای جدیدی با فناوری پیشرفته توسعه داده اند تا بتوانند داخل مغز انسان را با استفاده از رزونانس مغناطیسى بررسی کنند.

جان ودین استادیار پرتو شناسی دانشکده پزشکی هاردارد اظهار داشت: اسکنهای رنگین کمانی از مغز نشان دهنده نخستین چشم انداز حقیقی به گذرگاه های ۱۰۰ میلیون سلولی مغز انسان و نحوه کارکرد آن است.مغزی که ما با اسکنهای متعارف طی همه سالها نگاه می کردیم مغز واقعی نیست ما تنها سایه ای از سطح آن را مشاهده می کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.