رسانه‌های سینمایی بسیار به روز نیستند

۲۱ آبان ،

گبرلو در گفت و گو با سینماپرس:

سینماپرس- گروه سینما/ محمود گبرلو در مورد وضعیت رسانه های سینمایی معتقد است: نسبت به بضاعت سینمای ایران رسانه های تخصصی در این زمینه اندک می باشند. رسانه های مکتوب که بسیار محدودند و از نظر ریتم کاری کهنه شده و بسیار به روز نیستند. پایگاه اینترنتی های سینمایی هم که بیشتر از مطالب یکدیگر استفاده می کنند.

سردبیر و مجری برنامه «هفت» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ضمن بیان این مطلب افزود: برای فردی همچون من که برای برنامه «هفت» نیاز به خبرهای سینمایی دارم و هر هفته در این برنامه به اتفاقهای سینمایی می پردازم زمانی که همه رسانه ها را در طول هفته بررسی می کنم، همه مطالب آن ها را مشابه می بینم و این به نظر من نه تنها به سینمای ایران کمک نمی کند بلکه ضربه هم می زند.

وی تاکید کرد: اگر نشریات سینمایی با هویت مستقل و اندیشه خاص مبانی فکری خود را در سینما مطرح کنند ما از جمیع نظرات مالک نظران عرصه سینما در رسانه ها می توانیم راهکارهای مناسبی بیابیم تا در برنامه خود مطرح کنیم و یا فارغ از برنامه «هفت» در سینمای ایران از این مطالب بهره ببریم.

به گفته گبرلو، یکی از دلایلی که سبب می گردد بسیاری از هنرمندان، رسانه های سینمایی را پیگیری نکنند خالی از فکر بودن آن ها است و این برای سینمایی که سرشار از اندیشه و فکر است مفید نیست.

وی ادامه داد: این رسانه ها می باشند که خط فکری مخاطبان را تعیین می کنند نه هنرمندان و این رسانه ها می توانند با دور نگه داشتن هنرمندانی که نگرش زرد دارند از رسانه خود هنرمندان مالک اندیشه را به خود جلب کنند اما متاسفانه اکثریت رسانه های ما گرایش زردشان بسیار قوی تر از گرایش فکری شان است.

این کارشناس سینما با اشاره به مطالب مجلات سینمایی تصریح کرد: مجلات سینمایی ما چندان در مورد سینمای ایران صحبت نمی کنند و بیشتر حجم مطالب خود را به متون ترجمه شده و یا خبرها رسانه های دیگر اختصاص می دهند البته من می پذیرم که وضعیت سینمای ایران وضعیت خوبی نیست اما این سببی نمی شود که ما سکوت کنیم در حال حاضر ما باید به رونق سینمای ایران کمک کنیم زیرا در شرایطی که سینما رونق دارد چندان رسانه ها تاثیرگذار نیستند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۸۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.