رستم قاسمی در ارومیه: آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن و بازدید از راه آهن

وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از وزرای دولت در سفر استانی به ارومیه سفر و عملیات اجرایی ده ها هزار واحد نهضت ملی مسکن را آغاز کرد.

رستم قاسمی در ارومیه: آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن و بازدید از راه آهن

به گزارش ممتاز نیوز، رستم قاسمی در یکی از برنامه‌های سفر خود به ارومیه از راه آهن این شهر بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز زمینه بهره برداری از ظرفیت حمل بار در راه آهن ارومیه فراهم می‌شود و این مساله در اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

قاسمی در بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه اظهار کرد: فعالتر کردن حمل مسافر و بار راه آهن ارومیه مدنظر است زیرا در سالهای گذشته به نرخ امروز سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی برای این طرح انجام گرفته و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور محترم مبلغ نهایی برای تکمیل این زیرساخت مهم در جلسه شورای اداری استان نهایی و اعلام می شود، افزود: در این سفر دنبال توسعه استفاده از وضعیت ظرفیت‌های راه آهن هستیم و بهره‌برداری حمل بار را پیگیری و می‌کنیم.

قاسمی افزود: با راه اندازی بخش سکوی حمل بار باید، تولیدات کارخانجات با قطار حمل شود تا هم از نظر اقتصادی صرفه جویی شده و هم کمکی به بخش خصوصی باشد.

وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: باید به این مساله اشاره کرد که آذربایجان‌غربی در حوزه راه و شهرسازی از برترین استان های کشور است.

آغاز عملیات اجرایی ۴٠ هزار و ۵۴۵ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

عملیات ساخت ۴٠هزار و ۵۴۵ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت مسکن یک هزار و ٨٠٠ نفر از متقاضیان مسکن ملی که پول واریز کردند شروع می شود، گفت: مشکلی در تامین زمین برای ١٠ هزار نفر ثبت نامی این منطقه وجود ندارد و تامین زمین و ساخت مسکن در اولویت قرار دارد.

قاسمی گفت: هدف ما شهرسازی است و با توجه به تجارب به دست آمده، دولت نیازهای عمومی پروژه‌های طرخ نهضت ملی مسکن از جمله مدرسه، پارک، ورزشگاه و مسجد را خود برعهده می‌گیرد تا شاهد نواقص طرح‌های گذشته نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق وعده دولت و بر اساس قانون طی چهار سال ۴ میلیون مسکن ساخته ‌خواهد شد و طرح ملی مسکن در دو قسمت ۲ میلیون واحدی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد:  عملیات ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است و باقی نیز تا شهریور ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.