رسوایی اعطای دکترای تقلبی در دانشگاه هند

۲۲خردادماه،

رسانه‌های داخلی هند اعلام کردند که تحقیقات پلیس این کشور برای بررسی پرونده تخلف یک دانشگاه هندی متهم به اعطای مدارک دکترای جعلی آغاز شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه CMJ‌ در شمال شرقی ایالت «مگالایا» متهم به اعطای ۴۰۰ مدرک دکترای تقلبی تنها در طول یک سال تحصیلی است.

در همین رابطه پلیس هند، چهار مسئول ارشد این دانشگاه را نیز به اتهام جعل و تقلب مدارک فوق دستگیر کرده اما تلاش برای دستگیری رییس فراری دانشگاه همچنان ادامه دارد.

«سونیل کومار جاین»، یکی از مقامات پلیس ایالت مگالایا دراین‌باره گفت: به سبب اینکه متهم فراری این پرونده دائم محل اختفای خود را تغییر می‌دهد هنوز نتوانسته‌ایم وی را پیدا کنیم.

این دانشگاه خصوصی در سال ۲۰۰۹ میلادی در شهر «شیلانگ» مرکز ایالت مگالایا بنا نهاده شد که طی سال تحصیلی ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ میلادی به رغم داشتن دانشکده‌های کوچک، ۴۳۲ مدرک دکتری صادر کرده و این اقدام شک و تردید مقام‌های محلی را برانگیخت و در نهایت منجر به تشکیل پرونده در این خصوص شد.

در پایگاه اینترنتی این دانشگاه عنوان شده است که اخذ مدرک دکتری در این دانشگاه دو الی پنج سال طول کشیده و ۱۲۶ هزار روپیه معادل دو هزار و ۲۵۰ دلار هزینه دربردارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا، مدارک دکترای تقلبی این دانشگاه با مبلغی حدود چهار الی ۱۰ هزار دلار به فروش می‌رسید. با این حال وکیل دانشگاه CMJ مقام‌های محلی را به پیش‌داوری و آسیب به این دانشگاه متهم کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.