رشد۶۰درصدی تراکنشهای شاپرک در سال ۹۲

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

رشد۶۰درصدی تراکنشهای شاپرک در سال ۹۲ | چاپ |
جمعه ۰۴ مرداد ساعت ۱۲:۳۵ تعداد و مبلغ تراکنش‌های فروشگاهی در سه ماه اول سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال قبل و همزمان با سوئیچ شبکه شاپرک افزایش چشم گیری یافته است. به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از خبرگزاری تسنیم  مقایسه تراکنش‌های پایانه‌های فروشگاهی در سه ماهه اول سال با سه ماهه اول سال حکایت از آن دارد که با راه اندازی شاپرک و سوئیچ آن در نظام بانکی تعداد و مبلغ تراکنش‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
در فروردین سال تعداد تراکنش های پایانه های فروش ۱۳۳ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۲۴ تراکنش بود که مبلغ این تراکنش ها ۲۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۸ تومان از سوی بانک مرکزی اعلام شد.
اما در بازه زمانی مشابه سال تعداد تراکنش‌های پایانه‌های فروشگاهی با ۶۹٫۴۰ درصد افزایش به ۲۲۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۴۴ تراکنش رسیده است؛ البته مبلغ تراکنش‌های فروشگاهی نیز در تاریخ مورد بررسی نسبت به بازه زمانی سال قبل ۱۶٫۹۱ درصد افزایش را نشان می دهد که بر اساس آن مبلغ تراکنش‌ها در فروردین سال ۹۲ با سوئیچ شاپرک به ۳۰ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان برآورد شده است.
با استناد به آمار بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال قبل تعداد تراکنش‌های پایانه‌های فروشگاهی ۱۵۶ میلیون و ۷۶ هزار و ۵۹ فقره گزارش شده که مبلغ این تراکنش‌ها در تاریخ مورد گزارش ۳۵ هزار و ۹۲۱ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۶۷ تومان اعلام شده است.
اما در اردیبهشت ماه امسال و با سوئیچ شبکه شاپرک تعداد و مبلغ تراکنش‌های فروشگاهی افزایش یافته به گونه ای که تعداد این تراکنش‌ها با رشد ۸۲٫۵۳ درصدی به رقم ۲۴۸ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۷۴ فقره و مبلغ آنها به ۴۸ هزار و ۴۹۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۶۰۳ تومان رسیده است.
خرداد ماه سال قبل تعداد تراکنش‌های فروشگاهی ۱۷۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹ فقره بود که خرداد امسال این تعداد با رشد ۶۰٫۹۴ درصدی به ۲۴۸ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۳۵ فقره رسیده است. همچنین مبلغ این تراکنش‌ها طبق آمار بانک مرکزی در خرداد سال قبل ۴۰ هزار و ۲۵۸ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۶۲۱ تومان بود که با رشد ۲۲٫۰۳ درصدی امسال به ۴۹ هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۶۵ تومان رسیده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.