رشد صعودی حملات سایبری ادامه دارد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است خبرگزاری‌ها- بر اساس گزارش تفسیری امنیتی تازه مؤسسه سمانتک عرضه بدافزارهای خطرناک با حمایت دولت‌ها در سال ۲۰۲۲ iبه شدت افزایش می یابد.

گزارش تازه موسسه سمانتک نشان می دهد عرضه بدافزارهای خطرناکی مانند فلیم، استاکس نت و گاوس در سال ۲۰۲۲ سبب آغاز جنگ سرد تازهی خواهد شد که دنیای سایبری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

بر اساس بررسی های سمانتک از سال ۲۰۲۲ iبه بعد نبرد میان ملت ها، سازمان ها و افراد نقش کلیدی در دنیای سایبر ایفا می کند. همچنین تند شدن روند طراحی بدافزارهای مختلف از سوی دولت ها سبب می گردد تا دولت – ملت ها هر چه بیشتر iبه استفاده از این سلاح سایبری علاقه نشان دهند.

با توجه iبه اینکه خرابکاری های سایبری معمولا موفقیت آمیز بوده و در عین حال iبه سادگی قابل انکار می باشند، دولت های بسیاری در سراسر جهان iبه استفاده از آن روی خواهند آورد. حملات این چنینی سبب واردآمدن خسارت iبه افراد، سازمان ها و دولت ها و همین طور خسارت مالی و معنوی فراوان می گردد.

سمانتک همچنین پیش بینی کرده در سال ۲۰۲۲ تعداد بدافزارهای باجگیر نیز رشد چشمگیری خواهد کرد. این بدافزارها پس از قفل کردن رایانه ها از کاربران آنها برای بازگرداندن وضعیت iبه شرایط عادی طلب پول کلان می کنند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.