رشد ۲۱ درصدی تولید فولاد در ایران

انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد: تولید فولاد ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد قابل توجه ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

رشد ۲۱ درصدی تولید فولاد در ایران

به گزارش ممتاز نیوز، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد قابل توجه ۲۱ درصدی تولید فولاد ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

تولید فولاد ایران که در دو ماه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴.۲۱ میلیون تن گزارش شده بود در ۲ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۵.۱ میلیون تن افزایش یافته است.

ایران با رشد ۲۱ درصدی تولید فولاد خود در دو ماهه نخست امسال به عنوان نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در این دوره شناخته شده است.

همچنین ایران در میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد بیشترین رشد تولید را در دو ماهه ۲۰۲۳ داشته است. در واقع از این ۱۰ کشور هفت کشور با افت تولید مواجه شده‌اند و سه کشور ایران، چین و هند شاهد افزایش تولید خود در این دوره بوده‌اند.

علاوه بر رشد ۲۱ درصدی تولید فولاد ایران، تولید فولاد چین در دو ماهه سال جاری میلادی ۵.۶ درصد و تولید هند ۱ درصد افزایش داشته است.

ترکیه بیشترین افت تولید را در این دوره داشته است. تولید فولاد ترکیه در دو ماهه ۲۰۲۳ با افت ۲۳ درصدی مواجه شده است. تولید فولاد آمریکا نیز در این دوره ۵.۶ درصد و آلمان ۸.۶ درصد کاهش داشته است.

تولید فولاد جهان در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز افت ۰.۸ درصدی داشته و به ۲۹۷ میلیون تن رسیده است.

چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، برزیل، ایران و ترکیه به ترتیب ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در دو ماهه ۲۰۲۳ بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.