رشد ۷۰ درصدی قیمت تجاری ها

۲۸م آذر ،

رشد ۷۰ درصدی قیمت تجاری ها

بازار خودروهای تجاری این روزها روی نوار صعود قرار دارد. کاهش عرضه و تولید از جمله دلایلی است که کارشناسان رشد قیمت این روزهای تجاری ها را به آن نسبت می دهند.

به نقل از رانه نیوز، به نقل از کارشناسان از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین افزایش قیمت در بازار تجاری های اروپایی صورت گرفته به طوری که کامیون های اروپایی طی این مدت رشدی در حدود ۱۰۰ میلیونی را تجربه کرده اند، در حالی که تجاری های چینی رشدی در حدود ۵۰ میلیون را داشته است.
به گفته فعالان بازار خودرو، کشنده اسکانیا G380  که در فرودین ماه با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان معامله می شد در آذرماه با رشد ۱۰۰ میلیون تومانی به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان رسید. اما کشنده ولوو FH480  رشد ۱۲۵ میلیونی را طی این مدت تجربه کرده و قیمت آن از ۱۸۵ میلیون تومان در فرودین ماه به ۳۰۰ میلیون در آذر ماه رسیده است. کشنده رنو پریمیوم ۴۴۰ نیز رشد ۸۰ میلیونی داشت و از ۱۹۰ میلیون تومان در اولین ماه سال به ۲۶۰ میلیون در آذر ماه رسید.

در میان کشنده های چینی نیز دانگ فنگ T375 نیز با افزایش ۵۵ میلیونی در  آذرماه با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.
آمار و ارقام انتشار یافته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بیانگر تاثیر افت تولید تجاری ها در بازار است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان، در هفت ماه امسال در مجموع ۱۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه انواع کامیونت، کامیون و کشنده تولید کردند که افت ۴۲٫۶ درصدی را نشان می دهد.

 

چهارشنبه ۲۹ آذر   ۱۶:۱۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.