رضایت نسبی انبوه‌سازان از افزایش قیمت مسکن مهر

۲۰م آذر ،

به گزارش نوساز، ایرج رهبر در پاسخ به این سوال که آیا دستور‌العمل دولت برای افزایش قیمت مسکن مهر مورد رضایت انبوه‌سازان است به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: ما منتظر اظهارنظرهای انبوه‌سازان فعال در پروژه‌های مسکن مهر هستیم تا نظر جمعی این اشخاص را برای دستورالعمل تازه دولت داشته باشیم.

وی ادامه داد: انبوه‌سازانی که این دستورالعمل مورد دلخواه آنها نباشد اعتراض خواهند کرد و انبوه‌سازانی که اعتراض نداشته باشد از این دستورالعمل دولت تشکر خواهند کرد.

*نظر شخصی رهبر: دولت نباید دستورالعمل‌های قبلی را ملغی می‌کرد 

رهبر گفت: نظر شخصی بنده این است که وزارت راه و شهرسازی نباید دستورالعمل‌های قبلی را ملغی می‌کرد چرا که اضافه قیمت‌هایی که در تفاهم‌نامه‌های سه جانبه دیده شده بود که اگر مصالح ساختمانی (سیمان و فولاد) ۲۰ درصد افزایش پیدا کند باید مابه‌التفاوت پرداخت شود این دستورالعمل به نوعی بخشی از آن افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.

وی اضافه کرد:یعنی اگر سرجمع بررسی شود بخشی از آن به این برمی‌گردد که ۲۰درصد افزایش قیمت بوده و همه آن جزء افزایش قیمت اعلام شده نبود.

*افزایش قیمت‌ها به تعهدی که در تفاهم‌نامه سه‌جانبه بود،‌باز می‌گردد

وی ادامه داد: مردم هم نباید نگران این مساله باشند که قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است در حالی که این طور نیست ولی در مجموع بخشی از افزایش قیمت‌ها به تعهدی که در تفاهم‌نامه سه‌جانبه بود،‌باز می‌گردد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت:‌زمانی که تفاهم‌نامه سه جانبه به امضاء رسید در آن بندی گنجانده شده بود که تا ۲۰ درصد افزایش قیمت سیمان و فولاد بر عهده انبوه‌ساز است و اما اگر از ۲۰ درصد عبور کرد مابه‌التفاوت باید پرداخت شود.

رهبر افزود: در حالیکه در سال جاری افزایش قیمت میلگرد بسیار بالا است و تا ۲۰ درصد آن طبق تفاهم‌نامه سه‌جانبه حذف و بر عهده انبوه‌ساز است و ۸۰ درصد افزایش قیمت میلگرد باید تامین شود.

*در افزایش قیمت مسکن مهر تنها میلگرد مد نظر بوده و سیمان فراموش شده است 

وی خاطر نشان کرد: در این دستورالعمل می‌توان با قاطعیت گفت که تنها افزایش قیمت میلگرد محاسبه شده و افزایش قیمت سیمان در نظر گرفته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این دستورالعمل به نفع مردم و انبوه‌سازان است گفت: تقریبا دولت با ابلاغ این دستورالعمل به تعهد خود عمل کرده است و می‌توان گفت که این دستورالعمل هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع انبوه‌ساز بوده است.

*جدول پیشنهادی انبوه سازان تعدیل شده است

رهبر در پاسخ به این سوال که این دستورالعمل تازه با آن پیشنهادهایی که انبوه‌سازان ارائه کرده بودند تفاوت بسیاری پیدا کرده است گفت: انبوه‌سازان جدولی ارائه کرده بودند اما آنرا نپذیرفته و جدول را تعدیل کردند و اتفاقا دستورالعمل براساس پیشرفت کار هست اما درصدهای افزایش قیمت متفاوت است.

وی ادامه داد: درصدهایی که انبوه‌سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر برای واحدهای مسکونی که پیشرفت بالایی دارند تقریبا براساس همین دستورالعمل بود اما واحدهای مسکونی که تازه آغاز به کار کرده‌اند یک مقداری درصد افزایش انبوه‌سازان بالاتر از این دستورالعمل بود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.