رضا عطاران غنیمتی برای سینمای ایران است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در نشست خبری کلاشینکف عنوان شد:

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی کلاشینکف در هشتمین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ سعید سهیلی در ابتدای این نشست خبری دربارهٔ شکل گیری ایده اولیه فیلم “کلاشینکف”گفت: همیشه در ذهن من یک عکس شکل می گیرد و وقتی آن عکس مرا درگیر می کند به قدری به آن فکر می کنم تا داستان آن خلق شود.

تصویر اولیه من این بود که پسری دست دختربچه ای را گرفته و در دست دیگرش اسلحه “کلاشینکف” وجود داشت و این تصویر تبدیل به فیلمنامه اثر و ساخت آن شد. چند فیلم هست که در دوران کودکی و نوجوانی مرا درگیر کرده بود که از جمله آن می توان به فیلم لئون و فیلم های تنگنا و قیصر اشاره کرد. یادم نمی آید که چرا تصاویر فیلم لئون را انتخاب کردیم به سبب تاثیر نوستالژیک این آثار باشد. برای هر فیلمی می توان ۱۰۰ پایان بندی طراحی کرد. حس من این بود وقتی عادل نمی تواند در واقعیت به خواسته های خود برسد در عالم بین مرگ و زندگی به خواسته هایش برسد و اتفاقات ذهنی اش تحقق یابد.

سهیلی دربارهٔ انتخاب بازیگران این فیلم گفت: با اکثر بازیگرانی که می خوام قرارداد ببندم اول دربارهٔ دستمزد و بعد هم دربارهٔ عنوان بندی صحبت می گردد. اینبار هم همین اتفاق افتاد. بعضی بازیگران مثل رضا عطاران قیمت ندارند و این بازیگر برای هر تهیه کننده و کارگردان محسوب و وی غنیمتی برای سینمای ایران است. عطاران شرط کرد که اسمم در تیتراژ به عنوان بازیگر دوم درج شود زیرا من بازیگر اول فیلم نیستم و این بازیگر اصرار داشت که این اتفاق رخ دهد. بعد از خواهش به من امر کرد که اینکار را انجام دهم و من از وی تشکر می کنم که همیشه برایش کار خود اهمیت قائل است.

کارگردان فیلم سینمایی کلاشینکف توضیح داد: علاقه ای به دوربین روی دست و تکان خوردن بیش از حد دوربین ندارم و دوربین با سه پایه معنا دارد مگر اینکه دوربین روی دست به فیلم کمک کند. بیشتر تلاش کردیم زاویه چشم خود و مردم باشیم.

سهیلی اظهار کرد: نباید بسیار درگیری ها را در فیلم ها به تصویر بکشیم اما تلخی ها باید به گونه ای به تصویر بکشد که مخاطب اذیت نشود. در زد و خوردها نیز تلاش شده که اثر منفی روی مخاطب گذاشته نشود. بعضی بازیگران ما نقش های کوتاهی داشتند و همین بازیگران در فیلم های مهم نقش یک را بازی می کنند و به این اثر لطف داشتند.

رضا عطاران در پاسخ به سوالی مبنی بر بداهه بودن دیالوگ ها گفت: دیالوگ ها بعضی اوقات از سوی من پیشنهاد شد و در این راه از سعید سهیلی کمک گرفتیم.

موسوی صداگذار این فیلم در ادامه نشست گفت:هرجایی از فیلم که صدا پرحجم است به سبب تاثیر روانی بوده است.
ناصر چشم آذر نیز گفت: در فیلم کلاشینکف از اوایل دی ماه اولین بار نسخه ناقص فیلم را دیدم و با مشکلاتی که به لحاظ فنی ایجاد شده بود از اینرو نسخه کامل را ندیدم اما بر اساس حس و حال فیلم و شخصیت ها موسیقی این فیلم تولید شد.

در ادامه نشست فرشاد محمدی فیلمبردار این فیلم دربارهٔ فیلمبرداری این فیلم گفت: فیلمبرداری این فیلم با دوربین رد بوده است و من تحت فرمان آقای سهیلی بودم تا تصویری مطلوب را ارائه کنم.
اندیشه فولاوند بازیگر این فیلم گفت: این سومین همکاری من با سعید سهیلی بود و بسیار خوشحالم که توانستم در این فیلم به ایفای نقش بپردازم.

حاشیه ها:

بازیگر ناشنوا این فیلم ستایش اسماعیلی در نشست خبری از همکاری اش با سهیلی ابراز رضایت کرد.

اندیشه فولاوند بر روی صحنه شیطنت کرد و از سپیده عبدالوهاب سوال کرد.

جواد عزتی در میان اهالی رسانه نشست و به روی صحنه نرفت.

از ساعد سهیلی کسی سوالی نپرسید.

سعید سهیلی از بازی فرزندش در فیلم چند متر مکعب عشق تقدیر کرد.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.