رضا میرکریمی: «یه حبه قند» ‌نماینده ایران در اسکار ۸۵ شد / اختصاصی خبرآنلاین

رضا میرکریمی به خبرآنلاین گفت: «خبر انتخاب «یه حبه قند» برای معرفی به اسکار ۸۵ را فارابی اعلام کرد. من منتظر شیدن این خبر نبودم، اما ظاهرا هیئت انتخاب معرفی نماینده ایران به اسکار، در دو یا سه جلسه‌ای که با هم داشتند این فیلم را انتخاب کردند.»

 

 «یه حبه قند» با فیلمنامه محمدرضا گوهری براساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین ساخته شده است.

 

فیلم به زندگی یک خانواده سنتی در یزد می‌پردازد و در خلاصه داستان آن آمده است: «سکوت خانه باغی قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه به همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان پسندیده به یاری مادر شتافته‌اند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد، ولی برای بچه‌ها تحقق یک آرزوی بزرگ است. تا اینکه…»

 

رضا کیانیان، نگار جواهریان، ریما رامین‌فر، هدایت هاشمی، پریوش نظریه، نگار عابدی، امیرحسین آرمان و سعید پورصمیمی از بازیگران «یه حبه قند» هستند. این فیلم از ۲۰ مهر تا ۶ دی ماه سال ۱۳۹۰ روی پرده سینماها بود و توانست یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش کند.

 

میرکریمی سازنده فیلم‌هایی چون «زیر نور ماه»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «به همین سادگی» است.

 

پارسال فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد.

 

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۱ دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود. 

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.