رعایت استانداردها مانع تولید است!

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

چکیده: مدیر عامل شرکت زامیاد گفت: استانداردسازی خودروهای داخلی باید تا زمان آماده سازی زیرساخت ها و توسعه کامل کشور به تعویق بیفتد، زیرا این امر در شرایط فعلی مانع تولید است.

ˈرضا سراییˈ چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از کشنده استرالیس با انتقاد از اجباری بودن اعمال استانداردها بر روی خودروها افزود: از آنجا که کشور ما در حال توسعه است، رعایت استانداردهای خودرویی باید تا توسعه یافتگی کامل به تعویق افتد، زیرا رعایت استانداردهای اجباری خودرو تولید ما را با مشکل مواجه می نماید.

وی با اشاره به نوسانات قیمت خودرو در بازار گفت: هیچ یک از خودروسازان کشور بدنبال افزایش قیمت محصولات خود نمی باشند و هدف از این امر حفظ توانمندی صنعتی بنگاه ها و ادامه حیات آنان است.

وی افزود: صنایع خودروسازی کشور در شرایط فعلی آسیب پذیر شده اند و در صورتی که زیانده شوند قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

سرایی تصریح نمود: ما بدنبال متعادل نمودن قیمت خودرو هستیم تا از زیان دهی شرکت خود جلوگیری کنیم و امیدواریم با ارائه تولیدات تازه بتوانیم از دریافت ارز دولتی بی نیاز شده و با افزایش تولید نیز میزان داخلی سازی محصولات تازه شرکت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه موتور دیزلی طی سال های پیش در شرکت زامیاد اعلام نمود: طبق گفته شرکت بهینه سازی سوخت، تاکنون معادل یک پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه ای صرفه جویی ارزی حاصل از نصب موتور دیزلی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت زامیاد افزود: این در حالی است که سازمان های طرف قرارداد شرکت زامیاد کماکان از پرداخت بها های انجام شده برای اجرای پروژه موتور دیزلی اجتناب می نمایند.

وی با بیان این که، برای انجام این پروژه بیش از ۱۵۰ قطعه و اجزا محرکه خودرو وانت زامیاد تغییر پیدا نموده است ادامه داد: محصولات تازه این شرکت طبق برنامه زمان بندی شده ارائه می گردد.

وی تصریح نمود: زامیاد پروژه بهبود و اصلاح وانت را آغاز نموده است و در حال انجام برنامه توسعه محصولات بر روی شش خودرو تازه است که امیدواریم تا سال ۹۲ آماده عرضه شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.