خرید مرغ مازاد، تداوم تولید را تضمین می‌کند

خرید مرغ مازاد، تداوم تولید را تضمین می‌کند

۱۶ هزار تن مرغ مازاد طی دو هفته گذشته ذخیره‌سازی شده است.

 

مدیرکل معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: طی دو هفته گذشته میزان ۱۶ هزار تن مرغ جمع‌آوری شده است که همین میزان از افزایش شدید افت قیمت جلوگیری کرده است.

رضا ترکاشوند افزود: ماهانه ۲۵ هزار تن مرغ مازاد تولید می‌شود، اما به‌علت ضوابط شرکت پشتیبانی دام و علوفه در جمع‌آوری بیشتر مرغ مازاد دچار مشکلاتی شده‌ایم.

وی در توضیح دلایل مخالفت شرکت پشتیبانی دام و علوفه از خرید مرغ مازاد مرغ‌داران خاطرنشان کرد: خرید مرغ از تولیدکنندگان منوط به رعایت استانداردها و همچنین رعایت سقف وزنی مرغ توسط مرغ‌داران است.

ترکاشوند ادامه داد: همچنین به‌علت نبود تولیدات در سایزبندی یک‌هزار و ۲۰۰ گرم تا یک‌هزار و ۸۰۰ گرم شرکت پشتیبانی دام و علوفه از خرید مرغ خارج از این سایزبندی خودداری می‌کند.

وی تصریح کرد: اگرچه نقش سایزبندی در نگهداری و ذخیره‌سازی مهم است، اما رعایت این استاندارد در موقعیت کنونی به مصلحت صنعت مرغ کشور نیست و لازم است این ضابطه مورد بازبینی قرار گیرد.

گفتنی است، ماهانه ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های قبل رشد این رقم در ماه‌های آینده به میزان ۱۷۰ هزار تن گوشت قطعی است. بر همین اساس، به‌منظور تضمین تداوم تولید مرغ شرکت پشتیبانی دام و علوفه موظف به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان مرغ شد./

 

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

A-910724-07

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.