رفع تعرض از ۷۳۷ هکتار از اراضی ملی در نوروز ۱۴۰۱

رییس پلیس پیشگیری انتظامی کشور از رفع تعرض و خلع ید از ۶۴۰ فقره اراضی ملی به مساحت ۷۳۷ هکتار و دستگیری ۵۱۰ نفر از افراد سودجو در تعرض به منابع ملی خبر داد.

رفع تعرض از ۷۳۷ هکتار از اراضی ملی در نوروز ۱۴۰۱

به گزارش ممتاز نیوز، سردار مهدی معصوم بیگی در تشریح عملکرد پلیس پیشگیری در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت:‌ ۱۳ یگان حفاظت از دستگاه اجرایی و رده‌های تابعه آن ها در سراسر کشور فعالیت چشمگیری در انتظام بخشی و امنیت آفرینی ایام نوروز بر عهده داشتند و بحمدالله با تلاش و ایثار این بخش از همکارانم شاهد کشف ۲۰۸ قبضه انواع سلاح غیر مجاز، رفع تعرض و خلع ید از ۶۴۰ فقره اراضی ملی به مساحت ۷۳۷ هکتار و دستگیری ۵۱۰ نفر از افراد سودجو در تعرض به منابع ملی بودیم.

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر با اشاره به اینکه بازدید از اماکن تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی با افزایش ۱۲۹ درصدی در این ایام مواجه بود، خاطرنشان کرد: در راستای تامین امنیت بازدید کنندگان از موزه‌ها، اماکن تاریخی و مقابله با هنجارشکنان، یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی تقویت شد که این اقدام منجر شد تا بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ گردشگر خارجی در امنیت کامل از میراث ماندگار و جهانی ایران عزیز بازدید کنند.

معصوم بیگی مدیریت انتظامی مطلوب و بدون حادثه ۱۴ هزار خطوط ریلی، اماکن و ایستگاه‌های راه آهن علیرغم افزایش ۶۳ درصدی آمار مسافران صنعت ریلی در این ایام را از توفیقات پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور برشمرد و افزود: در این بازه زمانی بیش از سه هزار رام قطار و نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی در امنیت کامل تردد و جابه جا شده اند که این مهم حاصل افزایش توان تحرک و پوشش انتظامی و امنیتی پلیس راه آهن از طریق تقویت ۱۸۳ دستگاه گشت خودرویی و ۲۳۳ دستگاه گشت موتوری، مدیریت مطلوب انتظامی در ایستگاه های ریلی مهم علیرغم تراکم شد. مسیرهای مشهد ـ تهران، هرمزگان ـ تهران، آذربایجان ـ تهران به سمت مشهد و بالعکس بدون بروز هر گونه واقعه امنیتی می‌باشد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی مسافران پروازهای داخلی و افزایش ۲۷۲ درصدی مسافران پروازهای خارجی گفت: پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور در جریان تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ موفق شد با تلاش شبانه روزی امنیت بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر را در قالب بیش از ۱۶ هزار پرواز داخلی و بیش از ۳ هزار پرواز خارجی تامین و رضایت مراجعه کنندگان را به خوبی جلب کند. همچنین با اقدامات موثر پیشگیرانه وقوع سرقت در حوزه صنعت هوایی مدیریت شد که وقوع این جرم در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از کاهش ۳۳ درصدی برخوردار بوده است.

معصوم بیگی افزایش ۷۸ درصدی کشف مواد مخدر و افزایش ۵۴ درصدی دستگیری مجرمان مرتبط با مواد مخدر را از دیگر توفیقات پلیس فرودگاه در این بازه زمانی برشمرد.

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر با بیان اینکه تعداد تماس‌های مردمی با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ در ایام نوروز بیش از ۴۸۷ هزار تماس می باشد، گفت: از مجموع تماس‌های برقرار شده با این مرکز، بیش از ۴۸۴ هزار تماس منجر به عملیات پلیسی، حضور مأموران پلیس در صحنه‌های امدادجویی و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان شده است.

معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس با بسیج تمام امکانات در سراسر کشور پاسدار آسایش و امنیت هموطنان در ایام نوروز بود، خاطرنشان کرد: از عموم مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی که خادمان خود در انتظامی کشور را در انجام وظایف محوله یاری کردند تا روزهای شاد و ایام بدون حادثه برای همه ایرانیان خلق کند، قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.