رقابت بیش از ۲۰۰ فیلم در فستیوال فیلم زردآلوی طلایی

با حضور چهره‌های مطرح سینمایی از سراسر دنیا آغاز بکار کرد

دهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی در ارمنستان در حالی آغاز بکار کرد که امسال در این دوره فستیوال فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان حضور دارند و بیش از ۲۰۰ فیلم از ۹۰ کشور از سراسر دنیا با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، دهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ارمنستان امسال با موضوع “چهارراه فرهنگ‌ها و تمدن بشری” و نمایش فیلم “به پیانیست شلیک کنید” ساخته فرانسوا تروفو، به عنوان فیلم افتتاحیه آغاز شد.

بنابر این گزارش، آتوم اِگویان، کارگردان مطرح ارمنی، که ریاست افتخاری این فستیوال را برعهده دارد دربارهٔ این دوره گفته: “ارمنستان همواره بر سر چهار راه جهانی قرار داشته و حالا در این فستیوال جهانی نیز ما در همین چهارراه قرار گرفتیم. مردم از کشورهای مختلف به اینجا می‌آیند و از فیلم‌ها لذت می‌برند و می‌بینند که مردم چقدر خون‌گرم می باشند. می‌دانم اشخاصی سال‌ها اینجا آمده‌اند و عاشق اینجا شدند. آنها عاشق این روح زنده ایروان می باشند و این یک اتفاق منحصربفرد است و بسیار بسیار افتخار می‌کنم که در این کار مشارکت می‌کنم.”

همچنین شارل آزناوور، خواننده و بازیگر مشهور فرانسوی ارمنی‌تبار نیز مهمان افتخاری این فستیوال بود. به نوشته یورونیوز، چهره‌هایی مشهوراز سینماهای دنیا از جمله؛ آمریکا، روسیه، آلمان، کره جنوبی، یونان و… در فستیوال فیلم زردآلوی طلایی ایروان شرکت دارند.

گفتنی است، دهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی در ارمنستان که از ۱۶ تیرماه آغاز شده تا ۲۳ تیرماه جاری در شهر ایروان ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.