رقابت پوپولیست ها در گرجستان/تحریم اقتصادی روسیه و بیکاری ۱۶ درصدی – اخبار اقتصادی

در گرجستان از زمان انقلاب رز که میخائیل ساکاشویلی را در سال ۲۰۰۳ بر سر قدرت آورد، تولید ناخالص داخلی کشور به ازای هر فرد تقریباً سه برابر شده و به مرز ۲۵۰۰ یورو در سال ۲۰۱۱ رسیده است.

 با این حال میزان فقر به شدت افزایش یافته و نزدیک به ۱۰% از جمعیت کشور با کمتر از ۷۴ یورو در ماه زندگی می کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکۀ یورونیوز یک کارشناس در این باره می گوید: مردم احساس می کنند که به اندازۀ کافی درآمد، کار و حمایت اجتماعی ندارند. به همین دلیل است که آنها ناراضی هستند، چرا که توزیع مجدد درآمدها همۀ اقشار جامعه را منتفع نمی کند. اقتصاد گرجستان متأثر از تحریم های روسیه که از سال ۲۰۰۶ آغاز و با جنگ تفلیس و مسکو در سال ۲۰۰۸ تشدید شد، خسارات قابل توجهی را به این کشور متحمل کرده است. میزان بیکاری در این کشور افزایش یافته و در حال حاضر ۱۶% از جمعیت فعال این کشور بیکار هستند.
روز دوشنبه انتخابات پارلمانی در شهرهای مختلف گرجستان برگزار شد. دو حزب بزرگ گرجی وعده داده اند که هزاران شغل ایجاد می کنند و بازنشستگی و حمایت های اجتماعی را افزایش می دهند؛ وعده های پوپولیستی که تا تحقق آن فاصلۀ زیادی وجود دارد. طبق داده های کلان اقتصادی، گرجستان رشد قابل توجهی داشته است اما مسئلۀ اصلی سطح پایین توزیع مجدد خدمات اجتماعی میان است.

تحریم صادرات گرجستان از سوی روسیه و عدم توافق با اتحادیه اروپا از مهمترین دلایل ضعف اقتصادی گرجستان است.

۳۱۲۶۳
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.