تحریم‌های دوباره اوکراین علیه روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه در فرمانی, ۱۹۲ فرد حقیقی و حقوقی روسیه را بمدت ۱۰ سال تحریم کرده است.

تحریم‌های دوباره اوکراین علیه روسیه

به گزارش ممتاز نیوز، تحریم‌های اخیر همچنین بر ۲۹۱ نهاد از جمله کارخانه‌ها و مشاغل روسیه تأثیر می‌گذارد. همچنین شرکت‌های بلاروس، گرجستان و قزاقستان در لیست سیاه اوکراین قرار گرفتند.

در میان شرکت‌های روسی، ۱۷ پالایشگاه نفت این کشور از جمله پالایشگاه‌های وابسته به شرکت‌های بزرگ نفتی لوک اویل و گازپروم نفت، در فهرست تحریم‌های اوکراین قرار گرفته‌اند.

شرکت موس انرگوس بیت (Mosenergosbyt) ، بزرگترین توزیع‌کننده انرژی روسیه و همچنین دو منطقه ویژه اقتصادی این کشور به نامهای تکنوپولیس مسکو و لوتوس نیز تحت تحریم‌های اوکراین قرار گرفتند.

زلنسکی در پی از سرگیری پروازهای مستقیم میان گرجستان و روسیه، شرکت هواپیمایی جورجیا ایرویز را در لیست سیاه قرار داد. همچنین تاماز گایاشویلی، رئیس این شرکت هواپیمایی به مدت ۱۰ سال از سوی اوکراین تحریم شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۱۰ مه فرمان لغو روادید برای شهروندان گرجستان را امضا کرد. او در فرمان دیگری ممنوعیت پروازهای مستقیم خطوط هوایی روسیه به گرجستان را که مسکو از سال ۲۰۱۹ آن را اجرایی کرده بود، لغو کرد.

شرکت هواپیمایی آزیموت متعلق به روسیه, اولین شرکتی بود که پس از کسب مجوز از گرجستان پروازهای خود به این کشور را در ۱۹ می‌ از سر گرفت. گرجستان ایرویز دومین شرکت هواپیمایی بود که پروازهای مستقیم بین گرجستان و روسیه را از ۲۰ می‌ آغاز کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.