رقابت ۱۳فیلم در بخش مسابقه جشنواره کودک

کودک و نوجوان > جشنواره– گروه ادب و هنر:
اسامی آثار بخش مسابقه «سینمای ایران» بیست‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

فیلم‌های بلند سینمایی آدم‌آهنی (رحیم بهبودی‌فر)، آقای‌مدیر (حسن آقا‌کریمی)، بچه‌های جسور(حجت‌الله سیفی)، بزرگ‌مرد کوچک (صادق دقیقی)، چتر سبز (ناصر رفایی)، دامنه‌های سفید (محمدابراهیم معیری)، روییدن در باد (رهبر قنبری)، صداست که می‌ماند (سعید چاری)، فرزند‌خوانده (وحید نیکخواه‌آزاد)، قبیله من (غلامرضا آزادی)، گورداله و عمه‌غولی (نادره ترکمانی)، مروارید (سیروس حسن‌پور) و بازگشت به آینده (علی عبدالعلی‌زاده) در این بخش از جشنواره روی پرده خواهند رفت.

ترکیب فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران در حالی اعلام شد که نام فیلم‌هایی چون «عملیات مهدکودک» (فرزاد اژدری)، «نیکان و بچه‌غول» (رحمان رضایی) و «بچگی تو فراموش نکن» (جلال فاطمی) در آن به چشم نمی‌خورد. عملیات مهدکودک و نیکان و بچه‌غول به دلیل طولانی‌شدن مراحل فنی‌شان به جشنواره نمی‌رسند فیلم هایی که با وجود هزینه فراوان در آنها هنوز به خروجی قابل قبولی نرسیده اند و بچگی تو فراموش نکن هم با اینکه آماده نمایش شده، جایی در فهرست فیلم‌های بخش مسابقه نیافته است.اما در ۱۳ فیلم حاضر در بخش مسابقه، آنچه جالب توجه به نظر می‌رسد حضور پررنگ فیلم‌هایی است که به سینمای فانتزی گرایش دارند.

عنصر تخیل در سینمای کودک، چند سالی است که مورد توجه مدیران سینمایی قرار گرفته و نشانه‌اش را می‌توان در فیلم‌های امسال جشنواره اصفهان نیز مشاهده کرد.«آدم آهنی»، «بچه‌های جسور»، «گورداله»، «صداست که می‌ماند» و «بازگشت به آینده» فیلم‌هایی هستند که رویکردی فانتزی دارند.در فیلم‌های «آقای مدیر»، روئیدن در باد، «چتر سبز» و «مروارید» هم فضای واقع‌گرا مورد توجه فیلمساز بوده تا سینمای موسوم به کانونی نیز در جشنواره امسال کودک نمایندگانی داشته باشد.در این بخش از جشنواره، هفت‌پروانه زرین در مسابقه آثار سینمایی به رشته‌های فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر کودک و نوجوانان، دستاورد فنی و هنری و ویژه هیأت داوران به بهترین‌ها اهدا می‌شود و همچنین هیأت داوران کودک و نوجوان نیز یک پروانه زرین به بهترین فیلم از نگاه خود اهدا خواهد کرد.

ابراهیم فروزش، عبدالله علیمراد، گلاب آدینه، علیرضا زرین‌دست، مهتاب کرامتی، جهانگیر الماسی ‌و حبیب‌الله بهمنی، داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم کودک هستند و بررسی آثار را آغاز کرده‌اند. جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همزمان با اصفهان در تهران نیز برگزار می‌شود.به گفته جعفر گودرزی مدیر اجرایی این جشنواره، بیش از ۵۰۰ سانس نمایش فیلم برای دو میلیون مخاطب پیش‌بینی شده است.گودرزی می‌گوید: اصفهان هسته مرکزی جشنواره است ولی قرار است فیلم‌های جشنواره در ۱۰ استان به نمایش درآیند و برای شهرهای مرزی هم نمایش‌های سیار پیش‌بینی شده است. جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان درسال ۷۶ نیز همزمان با جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار شده بود.تاکنون حضور ۲۲ سازمان و نهاد در بخش جلوه‌گاه امید جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قطعی شده است. بیست‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۷تا ۲۱مهر‌ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.