رقابت ۲۱۰ اثر در جشنواره جام‌جم

۲۶م دیماه ،

جام جم آنلاین: جوایز نهادها، نکوداشت هنرمندان و رونمایی پوستر و تمبر جشنواره در افتتاحیه ازمهم‌ترین موضوعات نشست خبری دبیر دومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم با اصحاب رسانه در ساختمان سیما بود.

به گزارش روز سه‌شنبه جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، مهدی فرجی دبیر این دوره از جشنواره با توضیح پیرامون بخش‌های چهار گانه کودک و نوجوان، فیلم‌های تلویزیونی سریال‌های طنز و مسابقات تلویزیونی گفت: ۸۸ اثر کودک و نوجوان در دو زیر گروه عروسکی و ترکیبی به دبیری علی بخشی زاده، ۳۴ فیلم تلویزیونی به دبیری حسن اسلامی مهر، ۲۸ سریال طنز به دبیری مجید زین العابدین مدیر شبکه سه و ۶۰ اثر در بخش مسابقات به دبیری سعید مقیسه، در مجموع ۲۱۰ اثر این دوره از جشنواره است که با هم رقابت می‌کنند.

فرجی دربارهٔ تفاوت جشنواره امسال با سال قبل اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره تلویزیونی جام‌جم امسال ۴ بهمن با حضور جمعی از داوران، هنرمندان و پیشکسوتان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود که در این برنامه معاون سیما از تمبر و پوستر جشنواره رونمایی می‌کنند.

تجلیل از ۱۵ پیشکسوت عرصه هنر از جمله محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت و محمد بیگلری پور آهنگساز ارزشی کشورمان از دیگر برنامه‌های جشنواره تلویزیونی جام‌جم امسال است.

بخش جنبی جشنواره نیز که از بخش‌های امسال این جشنواره به شمار می‌رود، شامل دو بخش جوایز نهاد‌ها و حامیان و رسانه‌های فعال این دوره است که پس از اختتامیه با حضور مدیران سازمان‌ها و برنامه سازان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور دبیران، داوران و برنامه سازان جشنواره در این ایام از جمله برنامه‌های پیش بینی شده دومین جشنواره جام‌جم سیما می‌باشد.

 اختصاص ۳۵ جایزه به آثار برگزیده

مدیر شبکه یک سیما با اعلام اختصاص جوایزی ویژه به آثار مرتبط با شعار سال و شعار چهارگانه رسانه ( اخلاق، امید، آگاهی و دین) دربارهٔ جوایز این دوره از جشنواره نیز افزود: به ۳۵ اثر شامل ۱۰ اثر در بخش سریال‌های طنز، ۵ اثر در بخش فیلم‌های تلویزیونی، ۱۵ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۵ اثر در بخش مسابقات جوایزی تعلق می‌گیرد.

۳۰ درصد کارهای تولیدی سهیمه هر یک از شبکه‌ها در جشنواره

فرجی دربارهٔ تعداد آثار شرکت داده شده شبکه‌های سیما در جشنواره گفت: شبکه‌های مختلف برای حضور در این رقابت سالانه باید ۳۰ درصد از کارهای تولیدی خود در فاصله سال‌های ۸۳ تا ۹۱ را برای ارسال به هر یک از بخش های

جشنواره انتخاب کنند که البته این انتخاب توسط هیأت انتخابی شامل ۲ کارشناس، مدیر شبکه، مدیر طرح و تأمین برنامه و مدیر پخش انجام می‌شود.

وی دربارهٔ ترکیب داوران گفت:” سعی کردیم در هر بخش یک یا دو کارشناس که در زمینه رسانه و علوم ارتباطات دانش کافی داشته باشند استفاده کنیم همچین کسانی که جزو صاحب نظران آن رشته خاص می باشند نیز در ترکیب داوری قرار دارند.”

دبیر دومین جشنواره سالانه تلویزیونی جام‌جم در ادامه افزود: با توجه به ساختارهای متنوع برنامه سازی که در سیما به کار گرفته می‌شود گفت: در هر سال بخشی از گروه‌های برنامه ساز را مورد داوری قرار می‌دهیم تا علاوه بر این‌که همه گروه‌ها را مورد توجه و بازبینی قرار دهیم برنامه سازان هم بتوانند در فاصله زمانی ایجاد شده میان جشنواره‌های مختلف به ساخت کارهای پربارتر و فاخر تر اقدام کنند.

وی افزود به همین دلیل بخش مستند را که سال قبل در جشنواره تلویزیونی جام‌جم حضور داشت،در جشنواره امسال قرار نداده ایم و به الطبع بخش سریال‌های طنز را سال آینده از جشنواره حذف می‌کنیم.

 فیلم‌های تلویزنی پای ثابت جشنواره تلویزیونی جام‌جم

فرجی دربارهٔ حضور فیلم‌های تلویزیونی در جشنواره امسال و سال قبل جام‌جم گفت: با توجه به اقبال مردم به فیلم‌های تلویزیونی و تأثیرگذاری آن و همچنین حجم زیاد تولید این فیلم‌ها در شبکه‌های مختلف سیما که یکی از ضروریات و وظایف تلویزیون به شمار می‌آید، بخش فیلم‌های تلویزیونی با هدف بهبود و ارتقای کیفی آن هرسال در جشنواره تلویزیونی جام‌جم حضور خواهد داشت

پخش آثار شرکت کننده در جشنواره تلویزیونی جام‌جم از شبکه‌های سیما

دبیر جشنواره جام‌جم گفت: از آنجا که آثار شرکت کننده در جشنواره تلویزیونی جام‌جم در مدیوم تلویزیون و بینندگان این رسانه تولید شده‌اند، پخش فیلم‌های تلویزیونی جشنواره از شبکه دو و پخش بخش‌هایی از سریال‌های طنز از شبکه سه در دستور کار قرار گرفته است.

توجه ویژه به صاحبان آثار برگزیده جشنواره امسال

فرجی در ادامه دربارهٔ ۳۵ اثر برگزیده این جشنواره و سازندگان این آثار گفت: طبیعتاً کسانی که آثارشان در جشنواره و در رقابتی فشرده برگزیده شود، مورد توجه برنامه سازان و مدیران شبکه‌های مختلف قرار خواهند گرفت،

اما به تاکید معاون سیما کسانی که آثارشان در جشنواره برگزیده می‌شود نباید بیکار بمانند و در تولید کارهای آتی شبکه‌ها از آنها استفاده خواهد شد.

جشنواره تلویزیونی جام‌جم مختص شبکه‌های داخلی سیماست

دبیر جشنواره امسال همچنین دربارهٔ احتمال حضور تولیدات دیگر شبکه‌های برون مرزی از جمله سحر و الکوثر در جشنواره‌های آتی جام‌جم گفت: با توجه به این‌که این شبکه‌ها برای ارزیابی تولیدات خود جشنواره‌هایی از این دست برگزار می‌کنند و از آنجا که هدف از برگزاری جشنواره تلویزیونی جام‌جم ارتقای کیفی برنامه‌های سیما است، فقط تولیدات شبکه‌های تحت نظارت معاونت سیما در جشنوار شرکت داده می‌شوند.

خبرنگاران هم جایزه می‌گیرند

فرجی معرفی خبرگزاری و خبرنگار فعال در حوزه پوشش خبرها جشنواره تلویزیونی جام‌جم را هم یکی دیگر از بخش‌های جنبی جشنواره اعلام کرد و گفت: بعد از اختتامیه به بهترین خبرنگار و رسانه فعال در حوزه‌های پوشش خبر، چاپ نقد و یادداشت در زمینه دومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم جایزه‌ای اهدا خواهد شد.

گفتنی است، دومین جشنواره سالانه تلویزیونی جام‌جم از ۴ تا ۹ بهمن ماه امسال در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.