رقابت ۳۹۰ اثر در ششمین جشنواره فیلم مستند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشستی خبری جزییات برگزاری ششمین جشنواره سینمای حقیقت را تشریح نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ شفیع آقامحمدیان گفت: دبیرخانه جشنواره۱۰۰۰فیلم در بخش ملی و۵۰۰ فیلم را در بخش بین الملل دریافت نموده است.
وی گفت: حدود۳۲۰ اثر ملی و۷۰ فیلم از۲۷ کشور iبه بخش پایانی جشنواره ششم راه یافته است که از۱۳ آبان iبه مدت یک هفته در سینماهای فلسطین و سالن سینما حقیقت اکران خواهد شد.
رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت:۸۲ داور که بیشتر آنان فیلم ساز می باشند مسئولیت گزینش آثار منتخب را بر عهده داشته اند که۱۱نفر آنان خارجی می باشند.
آقامحمدیان iبه این نکته اشاره نمود که جشنواره امسال مراسم افتتاحیه نخواهد داشت و مراسم اختتامیه۲۰ آبان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: امسال فیلم های جشنواره حقیقت در ۲۲ دانشگاه سراسر کشور اکران خواهد شد.
وی iبه رونمایی از سه کتاب با موضوع فیلم مستند در جشنواره امسال خبر داد و افزود: روزنامه حقیقت نیز در ایام جشنواره در اندازه روزنامه های صبح کشور منتشر خواهد شد و در تعدادی از باجه های روزنامه فروشی توزیع خواهد شد.
رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: جشنواره امسال در مجموع بیش از ۳۰ میهمان خارجی خواهد داشت که ۴ نفر از آنها داوران بخش نهایی جشنواره می باشند.
وی iبه این نکته اشاره نمود که در جشنواره امسال بخشی iبه نام دریچه خاطره برگزار خواهد شد که در آن۱۰۰ فیلم تولید شده در یک دهه قبل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اکران خواهد شد.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.