رقبای دیروز؛ مردان امروز/افزایش سهمیه زائران/جلسه شورای حکام

سرنوشت رقبای انتخاباتی رئیسی/ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه/ کرونا ویروس از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا درباره به کار گیری رقبای انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم با عنوان “عاقبت به خیری رقبای انتخاباتی” در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در بخشی از این گزارش با اشاره به انتصاب سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به سمت “معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران” در حکمی از سوی رئیس جمهور آمده است: حالا سومین کاندیدای رقیب رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ هم به سمتی جدید در دولت رسیده و رقبای انتخاباتی رئیس فعلی دولت، به اصطلاح عاقبت به خیر شده‌اند.

علی رغم نهی صریح رهبری مبنی بر رها نکردن صندلی نمایندگی مجلس به بهانه منصب‌های جدید، چهار نماینده از ساختمان هرمی بهارستان به انتهای خیابان پاستور رفتند. رفتنی که احتمالا تا انتخابات مجلس دوازدهم در سال ۱۴۰۲ جانشینی نخواهد داشت.

“حکایت این چهار صندلی …” عنوان گزارشی است که در آن به جای خالی  علیرضا زاکانی، سید احسان خاندوزی،  سید جواد ساداتی نژاد و همچنین امیرحسین قاضی زاده هاشمی، در مجلس شورای اسلامی پرداخته شده است.

پاسخ های سعید خطیب زاده به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه نیز از خبرهای پربازدید بود.

خطیب زاده در بخشی از این نشست  با بیان اینکه ایران اعلام کرده گفت‌وگوهای وین حتما در تاریخ نزدیکی از سر گرفته می شود، اظهار کرد: ما قطعا انتظار داریم که طرف های دیگر وقتی پای میز مذاکره در وین حضور پیدا می کنند با رویکرد واقع بینانه و در نظر گرفتن واقعیات روی زمین به وین بیایند. 

وی همچنین به سفر مصطفی الکاظمی به تهران  اشاره کرد و گفت: در نتیجه مذاکرات با نخست وزیر عراق در سفری که به تهران داشتند، توافق شد که به هر میزانی که امکان دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت حفظ سلامت مردم این سهمیه زائران اربعین افزایش پیدا کند.

قاسم محب علی مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه هم درباره سفر نخست‌وزیر عراق به تهران گفت: عراقی‌ها سیاست متوازنی را دنبال می کنند و در این تغییر سیاست‌هایشان به ایران هم نیاز دارند. به نظر می رسد این سفر بیشتر دو جانبه باشد، آن هم با توجه به تغییر سیاست‌ها در منطقه و انتخابات بعدی که در عراق در پیش است .

موضوع بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی هم از موضوعات خبری مهم این روزهاست که محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه پیشنهاداتی مطرح کرده و می گوید:  شبکه شاد را یک فرصت برای آموزش و پروش می‌دانیم و آموزش مجازی یک فرصتی بود تا خیلی از آموزش های برتر در آن دیده شود، اما تحصیل حضوری و بازگشایی کلاس های درس مهمترین رویکردی است که باید در نظام آموزشی کشور دنبال شود، اگر دنبال عدالت آموزشی و تحول آموزشی هستیم نمی‌توان با مدارس بسته این مهم را محقق سازیم.

در همین رابطه حجت الاسلام احمدحسین فلاحی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که با وجود سرعت واکسیناسیون، واردات واکسن و تولیدات داخلی فکر می کنم ازگشایی دانشگاه‌ها تا آبان ماه محقق شود.

علت سرعت واردات واکسن هم موضوع توییت علی حدادی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس بود که دراین باره نوشت: واردات ‎واکسن در حالی سرعت قابل توجه گرفته است که نه مذاکره‌ای به نتیجه رسیده، نه تحریمی برداشته شده و نه ایران FATF را پذیرفته! بهانه‌های واهی که هشت سال برای توجیه کاستی‌ها و ترک فعل‌ها مطرح می شد؛ ولی اکنون مشخص شده مشکل اصلی در داخل بود نه خارج مرزها!

همچنین در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبرداد که تا پایان سال ۲۰ میلیون دوز واکسن فخرا را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد.

خبرهای دیگر درباره کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن «فخرا» با حضور وزرای دفاع و بهداشت

وحیدی “فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا” شد

تزریق واکسن فخرا به رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع

***

امروز همچنین در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضوع برنامه هسته‌ای ایران در دستور کار قرار گرفت و میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در توییتی در این باره نوشت: جلسه ماه سپتامبر شورای حکام آغاز شده است و به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. اما بیشتر اعضای شورا  و کارشناسان آن ها ترجیح داده اند در محل جسله حاضر باشند. شاید این اولین باری باشد که با وجود یک پاندمی این اتفاق افتاده است. 

اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

جزئیات نشست امروز شورای حکام آژانس

بیانیه آغازین رافائل گروسی در نشست فصلی شورای حکام

***

توییت علی بابایی کارنامی درباره تلاش نمایندگان برای واردات خودروی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی هم از دگیر اخبار پرمخاطب بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: سال‌ها انحصار در بازار خودرو نشان داده با این روش نه کیفیت خودروی داخلی بالا خواهد رفت و نه منافع مصرف کننده تامین خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.