رمضان و کاهش بیشتر قیمت مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش خبرنگار مهر، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بازارهای سرمایه ای با رکود بیشتری مواجه شده اند و بازار مسکن هم تحت تاثیر این رکود قرار گرفته و مشتری بسیاری در بازار به چشم نمی خورد.

فعالان بازار مسکن معتقدند که هر ساله در ماه مبارک رمضان خرید و فروش تحت تاثیر قرار می گیرد و به نسبت ماه‌های دیگر سال معاملات کمتری انجام می گردد اما امسال علاوه بر رکود حاصل از این ماه، افزایش قیمتهای سال قبل هم تاثیر بسیاری را بر رکود بازار گذاشته است؛ بنابراین بنگاه‌های املاک ماههای بی سر و صدایی را سپری می کنند، البته بعضی فروشندگان هم می باشند که در این ماه، به سبب رکود حاکم بر بازار، واحد مسکونی را با قیمت پائین‌تری به فروش می‌رسانند.

این در حالی است که تابستان، فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن است و اغلب متقاضیان خرید و اجاره مسکن در این فصل به دنبال خانه مناسب می باشند تا قبل از فرارسیدن فصل سرما و مدارس، خانه مناسبی را خریداری کرده باشند.

براین اساس به نظر می رسد بازار مسکن تا پایان فصل تابستان در همین وضعیت فعلی باقی بماند و اگر قیمتهای بازار به همین منوال پیش برود، احتمال تداوم ثبات در بازار تا پایان سال وجود دارد؛ مگر اینکه یک شوک اقتصادی، بازار کالاهای سرمایه ای را دستخوش تغییراتی کند.

در واقع اگر در دیگر بازارهای سرمایه ای شوک قیمتی بوجود نیاید، نرخها در بازار مسکن با ثبات بیشتری همراه خواهد بود اما هرگونه افزایش یا کاهش قیمت در دیگر بازارها مانند مصالح ساختمانی و ارز می تواند، قیمتها را در این بازار با افزایش یا کاهش مواجه کند.

قیمت بعضی از آپارتمان‌ها در شهر تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک واحد ۶۶ متری در عباس آباد یک خوابه و با عمر ۱۳ ساله با نرخ ۳۵۵ میلیون تومان به فروش می رسد و یک واحد دیگر با همین مساحت در ستارخان – شادمان، نوساز با امکانات کامل متری ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در خیابان نواب شیخ محمدی هم واحدی با مساحت ۶۸٫۵ متر مربع یک خوابه با عمر ۶ ساله متری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و در فرجام سراج یک واحد ۷۰ متری و دوخوابه، ۸ سال ساخت بدون پارکینگ با نرخ ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین در همت غرب روبروی دریاچه چیتگر یک آپارتمان ۶۹ متری با شرایط ۲۰ میلیون تومان وام، ۳۲ میلیون تومان رهن و ۲۴۲ میلیون تومان نقد قیمت‌گذاری شده است و در گلبرگ غربی یک واحد ۶۷ متری و دوخوابه با عمر ۲ ساله، ۲۷۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

در سه راه آذری یک واحد ۷۰ متری با عمر ۸ ساله و یک خوابه به نرخ ۱۴۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در کامرانیه برج باغ، یک آپارتمان ۶۶ متری و نوساز با قیمت هرمترمربع ۹ میلیون تومان به فروش می رسد.

در بلوار فردوس واحدی ۶۸ متری و دوخوابه با عمر ۱۲ ساله و پارکینگ با نرخ ۲۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و واحد دیگری در کاشانی سازمان برنامه و بودجه به مساحت ۶۹ مترمربع و دوخوابه با عمر ۱۱ ساله، متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در بنی هاشم یک واحد ۶۸ متری نوساز با دوخواب و پارکینگ و انباری متری ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و در کمالی کاشانی یک آپارتمان ۶۶ متری با انباری و پارکینگ و عمر ۱۱ ساله ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.