رم و پاریس تلاش برای بهبود رشد اقتصادی را ضروری خواندند

۱۱اردیبهشت،

سران دو کشور ایتالیا و فرانسه در پاریس بر ضرورت تلاش‌ها برای بهبود رشد اقتصادی برای حل بحران حاکم بر اتحادیه اروپا تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، انریکو لتا، اول وزیر تازه ایتالیا در پاریس با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

فرانسوا اولاند در این نشست خبری ایتالیا را دوست فرانسه خواند و گفت: ما از تلاش‌های ایتالیا برای عبور از مشکلات سیاسی که این کشور را متوقف کرده، حمایت می کنیم.

اولاند در بخشی از سخنان خود گفت: ایتالیا، فرانسه و اروپا هر به یکدیگر نیازمند می باشند. وی بهبود اوضاع اقتصادی، بازگشت اعتماد (سرمایه گذاران) و کاهش نرخ بهره را نتیجه تصمیم گیری‌های اجلاس سران در ژوئن سال ۲۰۱۲ دانست.

وی ضمن نادرست خواندن مخالفت با سیاست‌های ریاضتی، بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای بهبود رشد اقتصادی، از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و کاهش میزان بیکاری به ویژه برای جوانان تاکید کرد.

اولاند خاطرنشان کرد: عزمی که برای کاهش هزینه‌ها اعمال شد، اکنون باید برای بهبود رشد اقتصادی بکار گرفته شود و تاکید کرد که برای نیل به این هدف همکاری همه کشورهای اروپایی لازم است.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه سخنان خود کاهش قیمت حامل‌های انرژی را در تعیین توان رقابتی کالاهای اروپایی موثر دانست و بر ضرورت هماهنگی اروپا برای کاهش بهای انرژی سخن به میان آورد.

وی تاکید کرد که این مسئله در اجلاس آتی سران کشورهای اروپایی مطرح خواهد شد. مبارزه با فساد مالی و بهشت‌های مالیاتی نیز از سوی اولاند از دیگر محورهای گفتگوها در اجلاس سران اروپا اعلام شد.

اولاند در پایان سخنان خود گفت: اروپا بدون حرکت جمعی اعضا، پیش نخواهد رفت.

انریکو لتا نیز در این نشست خبری دیدار با اولاند را مهم و تعیین کننده خواند و گفت: ما در این گفتگوها دربارهٔ مسایل مهمی که قرار است در گردهمایی شورای اروپا در ماه مه و ژوئن برگزار شود، روابط دوجانبه بین دو کشور و اجلاس آتی گروه هشت صحبت کردیم. وی ضمن تاکید بر ضرورت بهبود رشد اقتصادی تاکید کرد که این راهکار، جایگزین راهکار سیاستهای ریاضتی نیست.

لتا خاطرنشان کرد تلاش برای بهبود رشد اقتصادی باید محور تمامی تلاش‌ها قرار بگیرد.

وی افزایش نرخ بیکاری در اروپا را غیرقابل تحمل خواند و افزود: بیکاری جوانان در ایتالیا برای من امروز به یک کابوس واقعی مبدل شده است. اول وزیر ایتالیا بهبود زمینه برای فعالیت شرکت‌ها را در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش میزان بیکاری موثر دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.