رنچ‌روور اسپرت تازه به نیویورک آمد

۷فروردین ۱۳،

رنچ‌روور اسپرت تازه به نیویورک آمد

Bookmark and Share

لندروور در آستانه رونمایی رسمی از رنج‌روور اسپرت در نمایشگاه نیویورک عکس‌های این خودرو را منتشر کرد. رنج‌روور اسپرت بر روی ساختاری آلومینیومی ساخته شده، از نسل پیشین سبک‌تر است و سه ردیف صندلی دارد. 

بی سبب نیست که لندروور تصمیم گرفت رنج‌روور اسپرت را در نیویورک رونمایی کند. مدل اسپرت پرفروش‌ترین شاسی‌ بلند رنج‌روور است و این کارخانه می‌گوید شهر نیویورک بزرگترین بازار این خودرو در سراسر جهان است. این کارخانه سال قبل با ده درصد افزایش در فروش،۱۶۴۹۱ دستگاه مدل اسپرت در آمریکا فروخت.

رنج روور اسپرت که با عنوان مدل ۲۰۲۲ معرفی شده است بخش‌های مشترک بسیاری با مدل گرانتر رنج‌روور دارد که نسل تازه آن سال قبل به بازار عرضه شد. . ظاهر خودرو هم ترکیبی از ظاهر برادر بزرگترش و همینطور رنج روور ایووک است.

رنچ‌روور اسپرت تازه به نیویورک آمد

در مقایسه با مدل اسپرت کنونی، خودروی تازه ۶۲ میلی‌متر کشیده‌تر است اما ۱۴۹ میلی‌متر کوتاه‌تر شده و فاصله بین دو محور هم ۱۷۸ میلی‌متر بیشتر شده است. به این ترتیب جا برای ردیف سوم صندلی‌ها با ترکیب (۲+۵) باز شده است. دو ردیف صندلی عقب را می‌توان در کف خودرو خواباند و با یک موتور الکتریکی می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد.

مهندسان لندروور می‌گویند وزن رنج‌روور اسپرت تازه ۵۰۰ کیلوگرم کمتر از مدل فعلی است. اگرچه این مقایسه بین رنج‌روور با موتور شش سیلندر و مدل قبلی با موتور هشت سیلندر دیزل انجام شده است. با وجود این اگر دو مدل شش سیلندر هم با یکدیگر مقایسه شود هم نسل تازه ۴۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قدیمی است.  

رنچ‌روور اسپرت تازه به نیویورک آمد

دو موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده است. موتور ضعیفتر سه لیتری شش سیلندر دیزل با قدرت ۲۸۸ اسب بخار است و موتور قوی‌تر پنج لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر با قدرت ۵۰۳ اسب بخار است. سال آینده یک موتور دیزل شش سیلندر ۲۵۴ اسب بخاری و یک موتور هشت سیلندر بنزینی ۴.۴ لیتری با قدرت ۳۳۴ اسب بخار هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.  همینطور قرار است این خودرو با سیستم هیبرید که ترکیبی از یک موتور دیزل و یک موتور الکتریکی است هم به بازار عرضه شود. گفته می‌شود تولید دی‌اکسید‌کربن مدل هیبریدی بسیار کم خواهد شد و به ۱۶۹ گرم در هر کیلومتر می‌رسد. 

رنچ‌روور اسپرت تازه به نیویورک آمد

همه مدل‌ها به سیستم خاموش شدن اتوماتیک موتور هنگام توقف خودرو مجهزند. قدرت موتور از طریق جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت زد اف به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد. 

قیمت خودرو با افزایشی دو هزار دلاری نسبت به مدل کنونی، از ۶۳ هزار و ۴۹۵ دلار آغاز می‌شود و گرانترین مدل ۹۳ هزار و ۲۹۵ دلار است. 

برچسب ها : نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۲ | لندروور‌ | رنج‌روور اسپرت | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۳/۲۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.