رنگ‌آمیزی فریب دهنده خانه‌‌های‌ کوچک

۱۱اردیبهشت،

روزنامه هفت صبح:بعضی از اشخاص تصور می‌کنند که اگر تمام دیوارهای خانه‌شان سفید باشد فضا بزرگ‌تر به نظر می‌آید. چنین باوری اشتباه است.

این تصور غلط دربارهٔ طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک می‌تواند خانه شما را سرد و بی‌روح نشان دهد و بسیار زود برایتان یکنواخت شود. علاوه بر این شاید شنیده باشید که می‌گویند استفاده از لوازم چوبی کمتر در آپارتمان هم سبب بزرگی فضا می‌شود اما در این مورد هم اگر وسایل رنگی با دقت چیده شوند چنین مشکلی پیش نمی‌آید.

در واقع مهم این است که با انتخاب رنگ‌‌های مناسب کاری کنید که خانه شما زیبا و جذاب به نظر بیاید. شاید پیش خودتان فکر کنید که اولین قانون برای رنگ‌آمیزی فضاهای کوچک چیست؟ در این صورت باید بدانید که قوانین بسیاری وجود دارند. اگر می‌خواهید آپارتمان شما فضایی دلنشین داشته باشد بهترین کار این است که طبق سلیقه خودتان پیش بروید.

رنگ‌آمیزی خانه‌‌های‌ کوچک

هدف شما همواره این است که خانه کوچک و اجاره‌ای‌تان با روحیات شما همخوانی داشته و اول از همه در چشم اشخاص خانواده جذاب باشد. متخصصان طراحی داخلی که با کاربرد رنگ‌‌ها آشنا می باشند، در این زمینه پیشنهاد‌‌هایی دارند که بهتر است شما هم با این ترفند‌‌ها آشنا شوید و برای تزئین خانه این پیشنهادات را به کار ببرید.

 رنگ‌‌های متضاد در کنار هم

مارک مک کالی یک طراح دکوراسیون داخلی است که کتاب‌‌هایی را در این باره منتشر کرده است. به نظر او یکی از بهترین راه‌‌ها برای بزرگ نشان دادن فضا، انتخاب رنگ‌‌های روشن است. در مرحله بعد باید به سراغ رنگ‌‌های متضاد و زنده‌تری بروید و در لابه‌لای فضای خانه از رنگ‌‌هایی مانند زرد، آبی و سبز استفاده کنید. البته یادتان باشد که تجمع این رنگ‌‌ها در کنار هم چندان جالب نیست و بهتر است فضای خالی بین رنگ‌‌ها را داشته باشید. ترکیب رنگ‌‌های تند با فضای منفی در بزرگ جلوه دادن خانه شما نقش مهمی ‌دارد.



رنگ‌آمیزی‌‌های غیر‌متعارف

در یک اقدام خلاقانه کمی ‌رنگ روی رادیاتور اسپری کنید. البته اگر خانه شما اجاره‌ای است به احتمال بسیار صاحبخانه چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد اما در مورد آپارتمان شخصی دست‌تان باز‌تر است. رنگ‌آمیزی رادیاتوری که کنار یک کتابخانه یا پنجره قرار دارد نشاط بیشتری را به اتاق منتقل می‌کند و به فضا عمق می‌دهد. حتی اگر از رنگ‌آمیزی می‌ترسید برچسب‌‌های رنگی دایره شکل در اندازه مختلف بخرید و روی رادیاتور بچسبانید.

هر وقت که تصمیم داشتید خانه را به صاحبخانه تحویل دهید، می‌توانید برچسب‌‌ها را به راحتی جدا کنید. اگر در خانه شما یک راهرو وجود دارد که به اتاق نشیمن ختم می‌شود بهتر است رنگ راهرو را تیره‌تر در نظر بگیرید. در این صورت بعد از عبور از راهروی تاریک فضای روشن اتاق نشیمن وسیع و جا‌دارتر به نظر می‌رسد.

رنگ‌آمیزی خانه‌‌های‌ کوچک




دیواری برای کانون توجه

با  وجود اینکه بعضی از طراحان دکوراسیون داخلی با رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ‌‌های مختلف مخالف می باشند اما گاهی اوقات اگر یکی از دیوارها را تیره‌تر در نظر بگیرید فضای کوچک خانه شما بزرگ‌تر دیده می‌شود. این موضوع را لیبی لانگ دون بیان می‌کند که مقاله نویس یکی از مجلات طراحی دکوراسیون است. او در ادامه می‌گوید: «از رنگ‌‌های تیره و پررنگ نترسید. بعضی وقت‌‌ها انتخاب یک رنگ تیره‌تر برای یکی از دیوارها سبب می‌شود که این دیوار به مرکز توجه تبدیل شده و دورتر به نظر برسد. با این ترفند فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.»



تفکیک فضا با رنگ‌‌های هم‌خانواده

برای اینکه آپارتمان‌تان را به بخش‌‌های مختلف تفکیک کنید، به طور مثال بخشی را به میز کار اختصاص دهید، فقط کافی است برای دیوار آن قسمت رنگ متفاوتی در نظر بگیرید. البته بهترین کار این است که این رنگ با سایر دیوارها تضاد بسیاری نداشته و از همان خانواده اما کمی‌ تیره یا روشن‌تر باشد. علاوه بر این به نقل از مک کالی در یک فضای کوچک وسایل کوچکی مانند چند کوسن رنگی یا آباژور می‌توانند به زیبایی هر‌چه بیشتر فضاهای تفکیک شده کمک کنند.



رنگ‌‌ها در آشپزخانه

جانسون لادا طراح آمریکایی دیگری از شهر نیویورک است که اعتقاد دارد آشپزخانه یکی از فضاهای عالی است که می‌توانید رنگ‌‌های مختلف را داخل آن امتحان کنید. به نظر او بهتر است بشقاب‌‌های چینی تزئینی را روی دیوار بیاویزید. در این صورت در استفاده از فضا صرفه‌جویی می‌کنید و البته رنگ‌‌های بیشتری را در آشپزخانه نمایش می‌دهید.

رنگ‌آمیزی خانه‌‌های‌ کوچک

اگر در مراحل اولیه ساخت آپارتمان میباشید کاشی‌‌ها را رنگی انتخاب کنید و از به کاربردن رنگ‌‌های تند نترسید. در اینجا هم می‌توانید رنگ یک دیوار را متفاوت انتخاب کنید. چیدن ظروف ادویه روی پیشخوان و استفاده از ادویه‌‌هایی با رنگ‌‌های مختلف هم یک راه دیگر برای داشتن آشپزخانه‌ای شاد و رنگارنگ است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.