روح‌الله نیک‌پا حریف بعدی معتمد در یک‌نگاه

تکواندو افغانستان طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته و در واقع می رود تا تبدیل به یکی از قدرتهای متوسط تکواندو جهان شود که البته در حال حاضر تیم ملی تکواندو افغانستان متکی به تک ستاره هایی همچون نیک پاست.

وی یکی از حریفان سرسخت در ۶۸- کیلوگرم است. روح ا… اولین بار در مسابقات آسیایی ۲۰۰۶ آفتابی شد اما در وزن ۵۸- کیلوگرم نتیجه نگرفت. با این حال دو سال بعد در مسابقات انتخابی المپیک توانست تا فینال مبارزات وزن دوم هوشی مینه پیش برود و سهمیه حضور در پکن را کسب کند. البته نیک پا در آن فینال به بهزاد خداداد باخت و نقره گرفت.

این افغانی در سال ۲۰۰۸ هم نفر سوم آسیا در هنان شد و هم در المپیک پکن توانست به با ارزش ترین مدال زندگی ورزشی خود یعنی برنز المپیک دست پیدا کند.

نیک پا یک سال بعد در مسابقات جهانی دانمارک تا دور سوم صعود کرد اما آنجا ۳ – ۸ مغلوب پیتر لوپز پرویی شد. نیک پا در سابقه مسابقات خود چهار مرتبه با ایرانی ها روبرو شده و هر چهار مرتبه باخته است. روح ا… در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ کره مبارزه پای فینال را به محمد باقری معتمد ۵ – ۱۲ باخت تا برنز بگیرد.

این تکواندو کار افغان در مسابقات انتخابی المپیک باکو دوم نتیجه مبارزه دور یک چهارم نهایی را ۴ – ۵ به معتهد واگذار کرد. همان طور که در فینال مسابقات آسیایی ۲۰۱۲ ویتنام اردیبهشت امسال به علیرضا نصر آزادانی باخت و دوم شد.

خصوصیات فنی: تجربه حضور در المپیک و کسب مدال در آن را دارد پس به خود باوری و اعتماد به نفس کامل رسیده است. فیزیکی تقریباً مشابه با مبارزان ایرانی دارد. با روحیه است و هیچ وقت یک از پیش باخته نیست. تا آخرین لحظه می جنگد و سعی می کند خودش را «ثابت» کند. مبارزی است که از هر دو پایش خوب استفاده می کند و بی تردید در لندن به دنبال حداقل تکرار برنزش در المپیک قبلی است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.