روزنامه خراسان در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها شرکت نکرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

به سبب مشکلات مالی و عدم حمایت دولت از مطبوعات

روزنامه خراسان iبه عنوان یکی از نشریات کشوری بر خلاف سال‌های قبل امسال در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها شرکت نمی‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاریممتازنیوز، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات وخبرگزاری‌ها امروز در حالی آغاز iبه کار می‌کند که روزنامه خراسان بعد از چند سال حضور فعال در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند.
 
سعید احدیان، مدیرعامل موسسه فرهنگی-هنری خراسان درباره سبب شرکت نکردن در این نمایشگاه گفت: در سال‌های اخیر روزنامه خراسان همواره در نمایشگاه مطبوعات چنان حضور جدی و موثر داشته است که همیشه با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان روبه رو بوده و iبه عنوان یکی از غرفه‌های برتر نمایشگاه انتخاب شده است اما فشارهای اقتصادی موجود با توجه iبه استقلال مالی و عدم کمک جدی دولت iبه روزنامه‌ها، صرفه جویی در iبها‌ها را برای روزنامه خراسان ضروری نموده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم شأن روزنامه متعلق iبه مردم خراسان را حفظ کنیم اظهار داشت: برای این که شأن مردم خراسان در نمایشگاه حفظ شود باید حداقل مشابه سال‌های پیش در نمایشگاه حضور پیدا می نمودیم و با توجه iبه اینکه در شرایط موجود اولویت اصلی برای ما این است که تا حد امکان روزنامه را ارزان تر دست مالکان اصلی اش برسانیم یا حداقل دیرتر مجبور iبه گران نمودنش باشیم لذا از انجام هر iبها‌ای که با این سیاست در تناقض باشد پرهیز می کنیم.  
 
مدیرعامل موسسه فرهنگی-هنری خراسان اضافه نمود: امیدواریم سال آینده باز هم روزنامه خراسان در نمایشگاه مطبوعات آبرویی برای مردم فرهیخته خراسان باشد.
 
به گزارش تفسیری خبرگزاری فارس، گرانی و کمبود کاغذ یکی از مهمترین مشکلات روزنامه‌ها از اواسط سال قبل تا کنون بوده است که iبه این سبب بعضی از روزنامه‌ها مجبور iبه افزایش قیمت و بعضی نیز تعداد صفحات خود را کاهش داده‌اند. از این رو همزمان با مشکل گرانی کاغذ و برگزاری نمایشگاه مطبوعات بعضی از روزنامه‌ها ترجیح داده‌اند در نمایشگاه امسال شرکت نکنند.

منبع: خبرگزاری فارس
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.