روزهای پایانی تصویربرداری مستند بلند “شناسنامه”

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۰۳:۰۸:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فیلم جدید «محمدرضا هاشمیان» به جشنواره «سینماحقیقت» می رسد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مراحل تصویربرداری مستند بلند «شناسنامه» با موضوع تاریخچه ثبت وقایع حیاتی و سجل احوال در ایران، به نویسندگی و کارگردانی سیّدمحمدرضا هاشمیان و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در روزهای پایانی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این فیلم مستند به بررسی چگونگی ثبت وقایع حیاتی در تاریخ ایران و همچنین نقش «شناسنامه» به عنوان مهمترین سند هویتی هر شخص در جامعه می پردازد.
برپایه این گزارش، مراحل تصویربرداری این فیلم که از بهمن ماه سال گذشته در شهر تهران آغاز شده بود، طی یکماه گذشته در شهرهای تبریز، رشت، فومن، کرج و ابیانه ادامه یافت و گروه تولید بزودی عازم شهرهای بوشهر و نور (روستای بلده) خواهد شد تا تصویربرداری این پروژه در اواسط تیرماه به اتمام رسیده و روی میز تدوین مهدی گلستانه قرار گیرد.
این گزارش می افزاید: محمدرضا هاشمیان پیش از این مستند «سبز، سپید، سرخ» را کارگردانی کرده بود که موفق به دریافت جوایز بهترین کارگردانی از چهارمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، بهترین فیلم از سومین دوسالانه ی جایزه بزرگ شهید آوینی، بهترین فیلم مستند از جشنواره تورنتو و… شده بود.
گفتنی است که عوامل تولید فیلم مستند بلند «شناسنامه» به این شرح هستند: پژوهشگر، نویسنده و کارگردان: سیّد محمدرضا هاشمیان، دستیاران پژوهش: اکرم السادات محمودیان و اطلس منصوری، مدیر تصویربرداری: عباس حسین زاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: اکرم السادات محمودیان، گریم: نازنین عرفی نژاد، مدیر تولید: جمشید کرمانی، تدوین: مهدی گلستانه، تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سیّدمحمدرضا هاشمیان
برپایه اعلام کارگردان، این فیلم مستند در اولین نمایش عمومی خود، در ششمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» روی پرده خواهد رفت.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۵۰۸۱۹۱۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.