روزه خود را با قند طبیعی باز کنید

خبرگزاری آریا- ‌افطار را با آب، ‌خرما، کشمش، عسل و به طور کلی با یک قند طبیعی آغاز کنید و خوردن چای کم رنگ، شیر گرم، فرنی و شیربرنج و حلیم کم روغن نیز می تواند در آغاز افطار مناسب باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در هنگام افطار از مصرف هر گونه غذاهای چرب پرهیز کنید و با قند مصنوعی مانند شکلات، شیرینی جات و زولبیا بامیه افطار نکنید.
وی افزود:‌ مصرف زولیبا بامیه در وعده افطار سبب افزایش قند و چربی خون شده و مکانیزم تعادل چربی های بدن را خنثی می کند و روزه داران باید از مصرف این گونه موارد بپرهیزند و به قندهای طبیعی بسنده کنند.
این کارشناس تغذیه تصریح کرد:‌ آش رشته غلیظ همراه با پیاز داغ که حاوی روغن زیادی است و به وفور در افطار مصرف می شود غذای مناسبی برای افطار نیست زیرا موجب سوء هاضمه و عوارض دیگر می شود و بهتر است از مصرف آن خودداری کرده و به جای آن از آش رشته رقیق و بدون روغن در وعده افطار استفاده شود.
وی ادامه داد: سیب زمینی آب پز، صیفی جات پخته شده، مقدار کم گردو، توت، کره و عسل و تخم مرغ آب پز نیز غذاهای مناسبی برای افطار هستند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.