روز طلایی وزنه‌برداری ایران در تایلند

1527-1.jpg

بینا- تیم وزنه برداری نوجوانان ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز در اوزان ۷۷، ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم، جمع مدالهای خود در جام پادشاهی تایلند را به ۱۵ مدال رساند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، عصر امروز و در رقابتهای دسته ۷۷ کیلوگرم علی میری و رضا دهدار، دو نماینده نوجوان کشورمان خوش درخشیدند و در رقابت با ۲۱ وزنه بردار جوان این دسته بالاتر از سایرین روی سکوهای قهرمانی و نایب قهرمانی ایستادند.

در حرکت یکضرب میری با حدنصاب ۱۴۰ کیلوگرم، ضمن جابه جایی رکورد نوجوانان ایران به میزان ۴ کیلوگرم، صاحب گردن آویز طلا شد. در این وزن رضا دهدار هم وزنه با ارزش ۱۳۸ کیلوگرمی را بالای سر برد و صاحب مدال نقره شد. رکورد حرکت یکضرب نوجوانان ایران در دسته ۷۷ کیلوگرم، پیش از این با ۱۳۶ کیلوگرم در اختیار میلاد اورنگی بود که در تایلند ۲ بار توسط علی میری (۱۳۷ و ۱۴۰) و یک بار توسط رضا دهدار (۱۳۸) شکسته شد.

در حرکت دوضرب هم علی میری با مهار وزنه ۱۶۲ کیلوگرم، رکورد ایران را پس از ۴ سال به میزان یک کیلوگرم ارتقا بخشید. او با حدنصاب مجموع ۳۰۲ کیلوگرم، به میزان ۱۰ کیلوگرم رکورد مجموع دسته ۷۷ کیلوگرم ایران را بهبود بخشید و هر ۳ مدال طلای جام پادشاهی تایلند را به دست آورد.

در این وزن رضا دهدار با مهار وزنه ۱۵۵ کیلوگرم در دوضرب، به حدنصاب مجموع ۲۹۳ کیلوگرم رسید و سه مدال نقره دسته ۷۷ کیلوگرم را از آن خود کرد.

در دسته ۸۵ کیلوگرم امیر حسین فضلی نماینده ایران بود که با مهار وزنه های ۱۳۲ کیلوگرم در یکضرب و ۱۶۰ کیلوگرم در دوضرب، ضمن کسب دو مدال برنز این دو حرکت در مجموع نیز با ۲۹۲ کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد و سومین مدال برنز را هم به گردن آویخت. در این دسته ۲۱ وزنه بردار حضور داشتند که دو وزنه بردار از تایلند با رکوردهای مجموع ۳۲۷ و۳۰۱ کیلوگرم اول دوم شدند.

در آخرین رقابت امروز ۱۵ وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم روی تخته رفتند که علیرضا سلیمانی بعد از نماینده تایلند روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و دو مدال نقره یک ضرب و مجموع و یک مدال برنز دوضرب را از آن خود کرد. سلیمانی در یک ضرب وزنه با ارزش ۱۵۶ کیلوگرم را بالای سر برد و با رکورد ایران که در اختیار نواب نصیرشلال است مساوی کرد. سلیمانی با این حدنصاب تنها به دلیل اختلاف وزن از رسیدن به مدال طلا بازماند. سلییماین ۱۶ ساله در دوضرب هم وزنه ۱۶۵ کیلویی را بالای سر برد و ضمن کسب مدال برنز این حرکت، در مجموع با حدنصاب ۳۲۱ کیلوگرم صاحب نشان نقره شد.

پیش از این مهدی کردی در دسته ۶۲ کیلوگرم و رضا زارعی در دسته ۶۹ کیلوگرم سه نشان برنز رقابتهای جام پادشاهی تایلند را به دست آورده بودند. این رقابتها فردا (جمعه) به اتمام خواهد رسید و پیمان جان به عنوان آخرین نماینده تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان در دسته ۱۰۵ کیلوگرم روی تخته خواهد رفت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.