روز ملی بزرگداشت امامزادگان در ۴۰ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می شود

حجت الاسلام ˈعیسی ساجدی فرˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای اولین بار مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان (پنجم ذی‌القعده مصادف با اول مهر ماه) در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) همایش تکریم امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان اراک با مشارکت هیات رزمندگان استان مرکزی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: خادمین امامزادگان در عصر روز ولادت در قالب کاروانی با عنوان ˈولادت عشقˈ با عبور از خیابان امام (ره)، میدان شورا، خیابان مخابرات، میدان شهدا، خیابان شهید بهشتی در امامزادگان آمنه خاتون (س) و عبدالله (ع) گردهم می آیند.

حجت السلام ساجدی فر بیان کرد: وجود امامزادگان در کشور مایه برکت و محل حضور آنها به عنوان مراکز قرآنی و قطب‌های فرهنگی و تبلیغی فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی اظهار داشت: این مراسم با هدف تجلیل و تکریم مقام شامخ امامزادگان و در راستای عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

۲۶۳ بقعه متبرکه با درآمد سالانه ۵۰ میلیارد ریال در استان مرکزی وجود دارد.ک/۳

۷۱۰۹/۵۰۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.