روسیه خریدار ۴۴ درصد فلفل‌ ایرانی

صادرات فلفل فزنگی (دلمه ای) از ایران در حالی این روزها با عدم پذیرش از سمت روسیه همراه است که این کشور مشتری حدود ۴۴ درصد فلفل ایران در سال گذشته بوده است.

روسیه خریدار ۴۴ درصد فلفل‌ ایرانی

به گزارش ممتاز نیوز، در مدت اخیر اعلام شد که روسیه ورود فلفل‌های صادراتی ایران به این کشور را نپذیرفته و توضیح وزارت جهاد کشاورزی نشان داد که ظاهرا وجود نوعی سم که مورد پذیرش این کشور نیست موجب توقف واردات فلفل از ایران شده است. به هر ترتیب تا کنون هم تکلیف فلفل‌های صادراتی ایران در  روسیه مشخص نشده است.

پیگیری جریان صادرات ایران به روسیه و همچنین وضعیت فلفل‌های صادراتی از گمرک ایران این حکایت داشت که روند صادراتی متوقف نشده و آمار تردد کامیون ها و ارسال کالا به سمت آستارا یا بنادری که از کانال آن صادرات به روسیه انجام می‌شود، نشان دهنده ادامه روال قبلی در همین مدت اخیر نیز است. اما فعلا پذیرش فلفل‌های ایرانی با اختلاف نظر مواجه است که مسئولان دو طرف در حال رایزنی برای برطرف شدن این مشکل هستند.

۶۴ درصد صادرات به روسیه، محصولات کشاورزی است

لطیفی- سخنگوی گمرک ایران – در این باره توضیح داد که عمده محصولات صادراتی ایران به روسیه محصولات کشاورزی است؛ به طوری که در هفت ماه اول امسال ۳۱۷.۳ میلیون دلار کالا از ایران به روسیه صادر شده که ۲۰۱.۹ میلیون دلار یعنی حدود ۶۴ درصد آن محصولات کشاورزی، جالیزی و شیلات بوده  است.

صادرات ۱۷ میلیون دلاری فلفل به روسیه در ۷ ماه

به گفته وی، در هفت ماه اول سال جاری، ایران در مجموع ۸۱.۸۶ هزار تن به ارزش ۲۹.۱ میلیون دلار فلفل صادر کرده که از این رقم ۳۸.۹ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیون دلار به روسیه صادر شده  است.

ایران ۵۰ میلیون دلار فلفل فروخت

طبق این گزارش، در سال گذشته نیز مجموع فلفل صادر شده از ایران ۱۴۴.۵ هزار تن به ارزش بیش از ۵۱.۱ میلیون دلار بوده که از آن حدود ۴۷.۵ هزار تن به ارزش ۲۲.۲ میلیون دلار به روسیه است که نشان می دهد حدود ۴۴ درصد فلفل ایران به روسیه صادر شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.