روسیه خواستار حذف وتو آمریکا شد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:مقامات روسیه در صدد می باشند، تا با اصلاحات برنامه‌ریزی شده در صندوق بین المللی پول، واشنگتن را که دارای وتو در تصمیم‌ گیری‌های مهم این صندوق است، را حذف کنند.

به گزارش ممتاز به نقل از الجزیره،‌ روسیه قصد دارد تا با ایجاد اصلاحاتی در صندوق بین المللی پول نقش آمریکا را حذف کند.

بنابراین گزارش، مقامات روس در صدد می باشند، تا با اصلاحات برنامه‌ریزی شده در صندوق بین المللی پول، واشنگتن را که دارای حق وتو در تصمیم‌ گیری‌های مهم این صندوق است را حذف کنند.

آنتون سیلوانوف وزیر مالی روسیه در نشست مالی سران ۲۰ که اواخر ماه قبل در سیدنی برگزار شد، این موضوع را مطرح کرد.

ناتوانی کنگره آمریکا برای تصویب بودجه صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۰  اصلاحات را به تعویق انداخت و سبب شد، تا صندوق عملکرد ضعیفی داشته باشد و دو برابر منابع صندوق در بازارهای در حال ظهور مانند چین جاری شود.

آمریکا در میان تمام اعضای صندوق بین‌المللی پول کنترل آرا را دارد و تصویب اجرای هر تصمیم مهم توسط این موسسه بین المللی با موافقت آمریکا ضروری است.

روسیه با ارایه طرح حذف «وتو» آمریکا تلاش دارد، تا تصمیم‌های مهم صندوق بین‌المللی پول را عملی سازد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز قبل طرح کمک یک میلیارد دلار برای کمک به دولت تازه اوکراین را پیشنهاد کرد تا توسط سنای این کشور در هفته آینده بررسی شود.

به گزارش رسانه‌ها، تلاطم در بازارهای مالی کشورهای نوظهور در بحبوحه تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش برنامه خرید اوراق قرضه که بازار بورس، اوراق قرضه یا بازار پولی را تحت تاثیر قرار داده است، از جمله مواردی بود که در نشست سران ۲۰ سیدنی مطرح شد.

آمریکا در تصمیم‌گیری‌های صندوق بین‌المللی پول حق وتو دارد و این اقدام روس‌ها می‌تواند به منزله نادیده گرفتن آن تلقی شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.