روسیه درباره حمله به ایران هشدار شد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری در مسکو حمله احتمالی به ایران را تمام کننده همه تلاش ها برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران دانست.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرایران: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری در مسکو حمله احتمالی به ایران را تمام کننده همه تلاش ها برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران دانست.

لاوروف پس از شرکت در نشستی در مجلس روسیه با اعلام این مطلب حمله احتمالی به ایران را “راه میانبری برای تخریب ” تمامی دستاوردهای دیپلماسی و گفتگو برای حل و فصل مساله هسته ای ایران دانست.

لاوروف گفت:” تنها راه حل و فصل مساله هسته ای ایران ادامه گفتگوهای اعضای گروه ۱+۵ و ایران است و با ادامه گفتگوها امید است به راه حلی در آینده نزدیک دست یافت.”

وی افزود :” بازیگران عمده جهانی باید به جای گسترش این گمانه که درگیری اسراییل و ایران اجتناب ناپذیر است ، دو طرف را تشویق به گفتگو کنند تا اختلافات را با یکدیگر از طریق گفتگو حل و
فصل کنند.”

لاوروف خاطر نشان کرد :” من به همه کسانی که این سناریوی وحشت درباره اجتناب ناپذیری درگیری نظامی ایران و اسراییل را مطرح می کنند توصیه می کنم که دو طرف را تشویق به گفتگو کنند.”

وزیر امور خارجه روسیه افزود ، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظر دارند در آینده نزدیک گفتگو کنند و موضوعات مورد اختلاف را برطرف سازند.

وی در عین حال تاکید کرد که بر اساس پیشنهاد مسکو به طرف های مذاکره حق ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم مشروط به ارایه پاسخ های این کشور به ابهامات آژانس درباره ماهیت برنامه هسته ای اش ،تضمین می شود.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۲۳۶ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , احتمالی به ایران, حمله احتمالی به ایران, سرگئی لاوروف


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.