روسیه نباید برای اروپا قیمت گاز را تعیین کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گونتر اوتینگر روز گذشته در سخنانی در این باره گفت: روسیه باید به قوانین بازارهای اتحاده اروپا متعهد باشد و از پیشنهاد قیمتهای بسیار متفاوت به اعضای اتحادیه اروپا خودداری کند.

پس از آنکه کمیسیون اروپایی خواستار تحقیقات درباره فعالیتهای شرکت گاز پروم شد، کرملین روز سه شنبه اعلام کرد که شرکتهای مهم این کشور نظیر گاز پروم از ارائه اطلاعات به تنظیم کننده های خارجی ممنوع هستند.

اوتینگر که در یک کنفرانس انرژی در ویلنیوس پایتخت لیتوانی صحبت می کرد با اشاره به تصمیم کرملین گفت: شرکای روسی ما باید مقررات اتحادیه اروپا را بپذیرند.

این مقام اروپایی افزود: تمام صادر کنندگان گاز از روسیه، یا نروژ ، الجزایر یا قطر باید مقررات بازار داخلی ما را بپذیرند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: شرکای روسی ما قوانین ما را درک می کنند، اما آنها را قبول نکرده اند و این به لحاظ تفاوت فرهنگی است.

گونتر اوتینگر گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه باید قوانین داخلی ۵۰۰ میلیون مصرف کننده را بپذیرد، زیرا که اینها بزگترین معامله برای گازپروم هستند.

وی با علام اینکه اروپا برنامه ای برای تنبیه گازپروم ندارد، یاد آور شد: نمی توان پذیرفت که قیمت گاز روسیه در برخی کشورهای اروپایی ۳۰ درصد ارزان تر از دیگر کشورها باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.