روشنایی ۷۰ میلیون لامپ با انرژی برق سد گتوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

انرژی سالیانه برق تولیدی نیروگاه گتوند علیا می‌تواند ۷۰ میلیون لامپ کم مصرف را روشن کند، در حال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برقابی گتوند علیا تولید می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران غلامحسین سمندگانی، مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا با اعلام این خبر گفت: نیروگاه گتوند علیا از ابتدای راه‌اندازی در سال تاکنون، توانسته است بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید کند.

وی افزود: چهار واحد نیروگاهی گتوند علیا با تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار مگاوات ساعت برق، از ابتدای راه اندازی این نیروگاه تاکنون، درآمدی معادل هشتصد میلیون ریال داشته است.

سمندگانی در ادامه گفت: این نیروگاه که مراحل نصب تجهیزات آن از سال ۸۶ آغاز شده بود، در مقایسه با سایر نیروگاه‌های تولید انرژی کل کشور، بیشترین میزان تولید برق پاک را دارد و یک نیروگاه دوستدار محیط زیست و برخوردار از منابع نامحدود محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین این نیروگاه می‌تواند با برطرف ساختن محدودیت تولید نیروگاه‌های بالادست در زمان نیاز شبکه سراسری، امنیت شبکه برق کشور را تضمین کرده و در کنترل پایداری شبکه سراسری نقش موثری ایفا کند.

گفتنی است اولین واحد نیروگاه گتوند در روز شانزدهم اردیبهشت ماه و آخرین واحد آن نیز در بهمن ماه همان سال راه اندازی شده و به شبکه برق سراسری پیوست.

این نیروگاه از لحاظ تولید برق سالیانه، با توانایی تولید چهار هزار و ۵۰۰ گیگاوات ساعت، در ردیفی بالاتر از نیروگاه برق آبی سه هزار و ۷۰۰ گیگاوات ساعتی مسجد سلیمان و نیروگاه برق آبی دوهزار و ۷۰۰ گیگاوات ساعتی دز قرار دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.