روش درست نمودن سوپ پیاز

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

روش درست نمودن سوپ پیاز

عکس

ممتازنیوز: هرچه تعداد مواد اولیه یک غذا کمتر باشد، تهیه آن دشوارتر است. سوپ پیاز از آن دسته غذاهایی است که مواد تشکیل‌دهنده کمی دارد، اما اگر خوب عمل بیاید، بی‌نظیر است. تنها مزه این سوپ نمی باشد که مهم است، پیاز موجود در این سوپ سموم بدن را دفع می‌کند و برای افراد سرماخورده فوق‌العاده است. پیاز در این پیش‌‌غذا سرخ شده نمی باشد بلکه به آرامی تفت داده می‌شود تا کاراملی شود. روی صحبتم با کسانی است که پیازخور نمی باشدند، امتحان این سوپ را از دست ندهید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر:
کره گیاهی: ۳۰ گرم، ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری، ۳۰ میلی‌لیتر
پیاز درشت: ۳ عدد، خلالی ریز
شکر: یک قاشق چای‌خوری
آرد: یک قاشق غذاخوری
آب قلم: نیم لیتر
نان باگت: ۴ برش
پنیر موتزارلا: ۴ قاشق غذاخوری، رنده شده
نمک و فلفل: به میزان لازم
روش تهیه:

۱- کره و روغن را در یک قابلمه بزرگ داغ نموده و پیاز را در آن بریزید. شعله را تا آنجا که ممکن است کم نمایید تا پیاز در مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت به آرامی تفت خورده و کاراملی شود. گهگاه آن را هم بزنید تا مایه یکدستی تهیه شود.

۲- پیاز را در یک گوشه ظرف جمع نمایید و آن قسمت را از روی حرارت کنار بکشید، شعله را بسیار نمایید و شکر را در روغن بریزید، کمی صبر نمایید تا شکر ذوب شده و رنگ بگیرد، سپس آن را با پیاز مخلوط نمایید. آرد را اضافه نموده و با حرارت متوسط یک دقیقه تفت دهید.

۳- آب قلم یا ۲ عدد قرص عصاره بره حل شده در نیم لیتر آب جوش را اضافه نمایید. هنگامی که به جوش آمد شعله را کم نموده و با در بسته ۴۰ دقیقه آن را بپزید.

۴- روی هر برش نان یک قاشق غذاخوری پنیر ریخته و آنها را در فر گریل نموده، نمک و فلفل‌ سوپ را اندازه نمایید. سوپ را برای هر نفر در کاسه کشیده و یک عدد از نان‌ها را روی آن بگذارید و سرو نمایید.

نکات آشپزی:

۱- از پیاز سفید استفاده نمایید.

۲- بهترین نوع کره، کره گیاهی لیوانی است که عطر خوبی دارد.

۳- اگر شکر بسیار سرخ شود، تلخ می‌شود. پس این کار را به دقت انجام دهید.

۴- سوپ را با لیموترش سرو نمایید.

طبقه بندی: آموزش درست نمودن غذا, هنر اشپزی   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: سه شنبه ۱۶ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آشپزی, آموزش درست نمودن سوپ پیاز, درست نمودن سوپ پیاز, روش درست نمودن سوپ, روش درست نمودن سوپ پیاز, سوپ, سوپ پیاز, هنر آشپزی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.